2013.05.09. 16:03

Ahogy a Wörtherseetreffen alkalmával szokás, a VW tervezői hagyták elgurulni a gyógyszerüket: olyan Golfot készítettek, amely fej-fej mellett gyorsul egy Lamborghini Gallardóval. Volt már durvább is, de nem sokkal.

A Design Vision GTI pályaversenyautó-tanulmány, és ennek megfelelőek a képességei is. Korábban azt mondta a VW fejlesztési igazgatója, hogy kevésbé lesz radikális, mint a korábban bemutatott Golf GTI W12 tanulmány, így valami visszafogottra számítottunk, de az állítás csak részben igaz. A W12 ugyan erősebb volt a maga 650 lóerejével, de az új GTI átdolgozás sem sokkal gyengébb. Ikerturbós V6-os motorja 503 lóerős, és persze ekkora teljesítményhez már összkerék-hajtás jár. Ennek, és a DSG váltónak köszönhető, hogy a gép 3,9 másodperc alatt elérheti a százas tempót - a gyári Golfok közül nem sok múlhatja felül.

A lényeg azonban nem is a teljesítmény, hanem a forma. A VW tervezői kifejezetten érdekes módját választották az autó kiszélesítésének. A látszólag az autó elejének és hátuljának a kerekek feletti részét is mintegy megduplázták, így alakult ki egy-egy óriási kopolyú az ajtók előtt, illetve egy-egy légbeömlő az oldalablakok vonala mögött. Hogy aerodinamikai vagy hűtési szempontból jó-e ez a megoldás, azt nem tudjuk, de az biztos, hogy szokatlan és látványos. További érdekes részlet a félig burkolt fényszóró-kialakítás, és a széles, befelé erősen mélyülő, látszólag egyetlen darabból készült felnik. Ezekkel a formai trükkökkel úgy tették érdekesebbé a Golfot, hogy közben elszakadtak egy kissé a megszokott tuning-kliséktől, vagy méginkább olymértékben eltúlozták azokat, hogy szinte rájuk sem ismerni.

A Golf Európa legnépszerűbb személyautója, kisebb megszakításokkal évtizedek óta, így a tuning-piacnak is központi szereplője, lényegében az első generáció megjelenése óta. A Wörth-i tó mellett tartott GTI találkozón pedig a tuning-Golfokból is a legkomolyabbak jelennek meg, így a Volkswagennek ki kell tennie magáért évről évre, ha olyat akar mutatni, ami a rajongók figyelmét is felkelti. Az az érzésünk, a Design Vision GTI-vel az idén is sikerült megugrani ezt a szintet, és egyben megmutatni, hogy a 7-es Golf ugyanúgy érdekessé tehető némi átalakítással, mint bármelyik elődje.