Már gyártják a Volvo csodamotorját
A Volvo egyelőre a Fordtól vásárolja motorjai nagy részét, de már megkezdték a vadiúj, saját fejlesztésű motorgeneráció gyártását. A VEA motorcsalád csupa turbós négyhengeresből áll majd, és egyaránt lesznek benzines és dízelüzemű változatai is.
Eddig nemigen árultak el konkrét adatokat az új motorgenerációról, viszont az első változat gyártása épp a napokban indult be a Volvo skövdei üzemében. Ennek viszonylag egyszerű a magyarázata: a Volvo csak az ősszel kezdi el az átállást – ekkor kezdik lecserélni a Ford motorokat az S60, V60, XC60, V70, XC70 és S80 modellekben a saját tervezésűekre. A teljes átállás 2015-re zajlik le, innentől kezdve a svédek már nem lesznek a Fordra utalva ebből a szempontból sem.
Bár adatokat egyelőre nem közöltek, jó eséllyel 2 liter körüli hengerűrtartalmú motorokról van szó, amelyek a turbófeltöltésnek köszönhetően igen széles teljesítmény-spektrumot fedhetnek le a 150 és 300 lóerő közti tartományban. Az új motorcsalád bevezetésével párhuzamosan folyamatosan tér át a Volvo az új, SPA jelzésű rugalmas padlólemez használatára is – a tervek szerint erre épül majd az összes nagyobb Volvo modell, amelyet a jövőben mutatnak be.
A Volvo 1999-től 2009-ig volt a Ford konszern része, de tíz év alatt olyannyira beolvasztották a svéd céget a detroiti nagyvállalat fejlesztési struktúrájába, hogy a szétválasztás is csaknem ugyanennyi időt vesz igénybe, hisz a Volvónak saját motorokat és egyéb főegységeket kell kialakítania, amelyekre később az autóit építheti.