Eltűnik a Ford Ka?

2013.06.06. 13:16

A Ford egyik európai igazgatója szerint jó esély van rá, hogy a Ka utód nélkül szűnjön meg a közeljövőben. Bár a döntés egyelőre cégen belül sem ismert, erre utal, hogy a legutóbbi reklámkampányából már kimaradt a kiskocsi.

Elena Cortesi, a Ford európai szociális média-igazgatója azt mondja, bár biztos információi nincsenek, az a tény, hogy a Ka számára rég nem készült új reklámkampány, azt jelzi, hogy a cégvezetés lényegében lemondott róla. A döntés logikus lenne, hiszen a típusból tavaly 59 ezret sikerült eladni, az idén viszont 20%-os visszaesés várható, legalábbis az év első négy hónapjának adataiból kiindulva. Ráadásul a Kát viszonylag olcsón kell adni, hogy egyáltalán vigyék: Németországban például nem egészen 7990 euróért kínálják, míg az azonos műszaki tartalmúl Fiat 500-as 11 600 euós alapáron is kelendő. További probléma, hogy a Ka a Fiatnál készül Lengyelországban, így az autó gyártási költségén túl az olaszok haszonkulcsát is ki kell fizetni, így a kiskocsi nemigen hoz nyereséget a Fordnak, sőt, egyes becslések szerint ilyen árak mellett minden példányon veszít a vállalat.

A Fiat 2015-ben leváltja az 500-ast, így már most el kellene dönteni, hogy a következő Ka fejlesztéséhez és gyártásához is igénybe vegyék-e az olaszok segítségét. Két másik alternatíva is kínálkozik: fejleszthetnek kiskocsit házon belül, de ez biztosan drágább megoldás volna, és aligha készülnének el vele két éven belül. Ugyanakkor fel is adhatják a küzdelmet, és távol maradhatnak az európai kiskocsi-piactól. Ez utóbbi sem lenne logikátlan döntés, mivel a jelenlegi piac-szűkülési ütem mellett még évekig nem várható nyereség ebben a szegmensben.

A Ford Ka első generációja 1996-ban jelent meg, és meglehetősen sikeres volt. A Ford azonban elhanyagolta a népszerű típust: egészen 2008-ig tartották gyártásban érdemi korszerűsítés nélkül. A jelenlegi, második generáció messze nem hatott olyan érdekesnek öt éve, mint az első a maga idejében, így soha nem is lett akkora sláger. Ráadásul az aktuális Ka már nem is a Ford saját fejlesztése: csak a formája különbözteti meg a Fiat 500-assal, amellyel egy gyártósoron készül. Az 500-as azonban pont ezért olyan sikeres: az olasz retro-minit a stílusa slágerré tette, a Ka külsejében viszont semmi nincs, ami kiemelné a tömegből.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.