Itt az új Opel Insignia

2013.06.12. 14:42

Bár még nem érezzük, hogy elkopott volna az Insignia formája, az Opel már csak kötelességtudatból is változtatott a csúcsmodell megjelenésén egy keveset. A beavatkozás persze nem túl mélyre ható, hisz legfeljebb két-három évre szólnak.

Az egyetlen, ami első pillantásra feltűnik a felújított Insignián, az a szélesebb hűtőmaszk, amely már majdnem kiér a fényszórók belső sarkaiig. Fazonra persze ugyanaz mint a régi – hisz az aktuális Opel-arculat egyelőre marad – csak a jelvény és a hozzá tartozó vaskos krómléc került egy kicsivel lejjebb. A fényszórók formáján nem változtattak, a tartalmuk azonban egész más, ami némiképp szintén beleszól az Insignia arckifejezésébe. Hátulról is másképp fest az autó, az alacsonyabb, de szélesebb lámpák, és a közöttük húzódó, még vaskosabb krómszínű léc miatt. Az az érdekes, hogy az autó kellemes formai egységét sikerült minden módosítás ellenére megőrizni – az utólagos változtatások szépen illeszkednek az Insignia eredeti stílusába, ami az efféle frissítések esetében nem épp gyakori.

A visszafogott formai módosítás mellett szinte a teljes motorválasztékot lecserélték. Természetesen itt is megjelennek az új SIDI turbómotorok, az 1,6 literes 170, a 2 literes 240 lóerős lesz. A dízelmotorok is újak, ha minden igaz: a kétliteres CDTI motorcsalád egyelőre kéttagú, a gyengébbik 120, az erősebbik 140 lovas lesz. Ezeknél a modelleknél persze nem a nagy teljesítmény a lényeg, hanem a takarékos üzem. A gyári adatok szerint a dízel Insigniák átlagos fogyasztása stop-start rendszerrel 3,7 liter is lehet száz kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátást pedig levihették 100 g/km alá – a pontos gyári adat 99 g/km – ami az EU-ban érvényes szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt igazán jól jön az Opelnek, hisz az ilyen változatokkal lehet valamelyest csökkenteni a flotta-átlagon. A benzines- és dízelváltozatokon túl kínálnak majd egy gyázhajtású változatot is – ebbe 1,4 literes, 140 lovas turbómotor kerül, ami benzinnel is használható, és állítólag 7,6 litert fogyaszt gázból, ami kifejezetten jó érték.

Az Opel mindezeken kívül igényesebb beltéri anyagokat ígér – bár az Insigniával nemigen volt gond ezen a téren – és fejlettebb fedélzeti információs rendszert, ami ma már szinte természetes, hisz a számítástechnika fejlődési üteme sokkal gyorsabb, mint az autóké. Az alapkonstrukción azonban nem módosítottak, ami azt jelenti, hogy a típus legnagyobb hibája, a szűkös helykínálat is megmarad, legalább a következő modellváltásig.

Valószínű, hogy ez lesz az Insignia utolsó nagyobb átalakítása, hisz a típus 2008 óta van a piacon, így legfeljebb 2-3 éve lehet hátra, utána érkeznie kell az utódmodellnek.