Brabazon: amit az Audi nem mert

2013.07.02. 16:52 Módosítva: 2013.07.02. 16:52

A Minerva nevet ma már tényleg csak a legelvetemültebb oldtimer-rajongók ismerik, hisz a márka utoljára 1938-ban készített személyautókat. A belga autógyárat most megpróbálják feltámasztani, méghozzá egy méregdrága szupersportkocsival.

Az autó fazonra egyértelműen az Audi sportkocsijaira emlékeztet: van benne egy kevés R8, de és talán egy kis Avus Quattro is. Ám mindkettőnél durvább menetteljesítményeket ígér a gyártó. A J.M. Brabazon – mert ez a neve az egykori brit autóversenyző tiszteletére – egy ikerturbós V12-es középmotort kap majd, az első kerekeket pedig két villanymotor hajtja. A váz és a karosszéria is karbonszálas műanyag, motorhoz szekvenciális váltó kapcsolódik, ahhoz pedig önzáró differenciálmű. Mindez kell is, hogy az autó elérhesse a tervekben szereplő 400 km/h feletti végsebességet, mégis elfogadhatóan takarékosan lehessen használni.

A belga szupersportkocsi egyelőre persze még nincs kész, még csak virtuálisan létezik. Ahogy az ilyen kezdeményezéseknél általában, érdemes is fenntartásokkal kezelni a gyártó ígéreteit, hisz nem tudni, hogy lesz-e elég forrás a gyártás beindítására és fenntartására.