Hivatalos: bajszos lett a kis Honda

2013.07.19. 17:26

Az első szenzációnak számított, a másodikat is szerettük, de már itt is a harmadik Jazz. Bajszos orrot kapott, mint az összes új Honda.

Néhány hete már körbejárta az internetet néhány torz kép, amit egy prospektusból vagy újságból fotóztak ki kapkodva, most viszont megérkeztek a gyári fotók. Ezek alapján egyértelmű, hogy valóban a világ nagyobbik részén Fit néven árult Hondáról készült az előzetes, de a jó minőségű képeken már az arányok is a helyükre kerültek.

A Jazz sikerét mi sem jelzi jobban, mint az a négymillió darab, amit eddig eladtak belőle. Nem véletlen: ő volt az egyik első apró egyterű-féleség, zseniális helykihasználással, hasonló méretű autókhoz képest fél kategóriával tágasabb beltérrel. A harmadik generáció sem szakít a hagyományokkal, amennyire a képeken látszik, bár a formanyelve az utóbbi évek új Hondáihoz hasonlóan nehezen érthető.

A Civic és a CR-V után már nem csodálkozunk az orrán, a két nagy testvér mellett még viszonylag visszafogott is. De mivel a fotókon a japán, Fit-feliratos modell látható, még az is lehet, hogy Európába kisebb változtatásokkal érkezik.

Japánban szeptembertől lehet majd kapni, új 1,3-as és 1,5-ös benzinesekkel, 100, illetve 130 lóerő körüli teljesítménnyel. Hibrid változat is készül, 1,5-ös, Atkinson-ciklus szerint működő motorral és egy vadonatúj, hétsebességes, dupla kuplungos váltóval. A rövid távon tisztán elektromos üzemre is képes kisautó a japán mérési ciklusban 2,7 literes fogyasztást produkált, és egy ekkora méretű autóban nem is tűnik teljesen lehetetlennek a három liter körüli városi érték.

Európában valószínűleg sokkal kelendőbb lenne egy dízel, ami eddig egyáltalán nem létezett a Jazzben. Elképzelhető, hogy a harmadik generáció megkapja már Civic új 1,6-osát, de az sem kizárt, hogy ennél kisebb lökettérfogatú motort terveznek hozzá. A fotókon látható titokzatos RS modellről eddig semmit sem tudni, de valószínűleg nem is Európának szánják.

Néhány hetet még feltehetően várni kell, amíg mindent megtudhatunk az európai változatról: a bemutatót Frankfurti Autószalonra tippeljük.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.