2013.07.31. 06:31

A Nissan Juke sikerét látva a legtöbb autógyártó igyekezett leutánozni a receptet. A kis szabadidő-autók piacára így egyre többen pályáznak, de még nincs olyan zsúfoltság, mint a kisautók vagy a kompaktok piacán. Nem csoda, hogy a Suzuki is itt próbál javítani európai eredményein, ahol fele akkora a konkurencia mint másutt.

Az iV4 jelzésű autóról egyelőre csak sziluett-fotókat mutattak, de ennyi is elegendő, hogy megmutassa az autó karakterét. Egyértelműen a Vitara sorozat jellege köszön vissza, valamivel korszerűbb tálalásban, ami egyáltalán nem baj: a Suzuki terepjáró első generációja a maga idejében igazi divatautó volt, míg a kompakt terepjárók piacát el nem árasztották a nagyobb gyártók személyautó-szerűbb modelljei. Ezúttal azonban aligha követik el ugyanazt a hibát, mint korábban: az iV4 nem kulturáltabb ruhába öltöztetett munkagép lesz, hanem terepjárónak kinéző személyautó, akárcsak a vetélytársai.

Nem ez lesz az egyetlen új modell, amelytől a Suzuki jelentős növekedést várhat Európában. A tágasabb, családi autónak is alkalmas SX-4 és az Alto hamarosan bemutatkozó utódja is a Suzuki kínálatának sokszínűbbé tételét szolgálja, amelytől az eladások fellendülését reméli a japán vállalat. A fejlesztés persze nem megy egyik napról a másikra: az iV4 egyelőre tanulmányautóként mutatkozik be a őszi Frankfurti Autószalonon, a szériaváltozat viszont csak 2015-re várható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.