2013.08.14. 11:59

Mintha egyre jobban belejönnének a Mercedes tervezői az elsőkerék-hajtásos modellek rajzolásába – legalábbis ez az érzésünk a bemutatók sorára visszanézve.

A B osztály kifejezetten esetlen formája után az A már kifejezetten friss, fiatalos lett, a CLA erre tett rá még egy lapáttal a sportos kupé-formával, és most itt a GLA, a modellcsalád hobbiterepjáró tagja. Mondjuk a terepjáró szó használata még ilyen összefüggésben is túlzásnak számít – a hasmagasság kb. arra elég, hogy egy magasabb járdaszegélyen se akadjon fel az autó – viszont divattárgynak nagyszerűen beválhat a GLA. A hátsó kerekek feletti domborítással, az óriási felnikkel és az oldalablakok jellegzetes sziluettjével talán még mozgalmasabb, figyelemfelkeltőbb, mint az amúgy hasonló arányú A osztályé. Ezt a gépet jól megnézik majd a diszkó előtt, de ez nem is csoda, elvégre erre is szánták. A látványos forma egyébként egész hatékony is – a 0,29-es légellenállási tényező legalábbis erre utal.

A GLA méretei alapján jól használható átlagautónak tűnik: 4,417 méter hosszú, 1,804 méter széles és 1,494 méter magas. A 421 literes csomagtartó-térfogat jól hangzik, ráadásul ez két lépcsőben lesz bővíthető: a hátsó üléstámlákat a függőlegeshez közelebb állítva 60, előrehajtásukkal pedig 415 liter nyerhető az alap-térfogaton felül. Így a típus akár családi használatra is megfelelhet, bár azt egyelőre nem tudjuk, hogy a hátsó utasoknak mennyi hely jut.

Az autó műszaki szempontból nem tartogat komolyabb meglepetéseket. Eleinte kétféle benzinmotorral és kétféle dízellel lesz kapható a típus: a GLA 200-ba 1,6 literes, 156 lóerős turbómotor kerül, a GLA 250-be pedig kétliteres 211 lóerős. Ez utóbbi kifejezetten sportosan is megy: 6,5 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 233 km/h. Emellett a 2,2 literes dízelmotorral is gyártják majd a modellt, a GLA 200 CDI-ben 136, a GLA 220 CDI-ben 170 lóerős lesz ugyanaz a blokk. Az erősebbik benzines és dízelmotoros változatokhoz természetesen összkerék-hajtást is rendelhetnek a majdani vásárlók, ahogy lesz az autóhoz lejtmenet-vezérlő – a Mercedes szóhasználatában DSR – is.

Élőben a Frankfurti Autószalonon láthatja a közönség először a típust szeptember közepén, de úgy tudjuk, a piaci bevezetés – egyes piacokon biztosan – átcsúszik a következő év elejére.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.