2013.08.16. 12:16

A Volkswagen 1950-ben hozta ki a Typ1, azaz a Bogár mellett a Typ2-t, a Transportert. Az első generáció a T1, az osztottablakos, ormányos busz mára az egyik legkeresettebb veteránná vált, az áraik napról napra magasabbak. 1967-ben jött ki a T2, amit egészen mostanáig gyártottak.

A T1-hez hasonlóan a T2-nek is hátra szerelt léghűtéses bokszermotorja, torziós rugós futóműve és gömbölyded alakja volt, de eltűnt a kettényíló oldalajtó, az osztott szélvédő és a jellegzetes orrmány is. 1971-től a T2-esek biztonságosabb fékeket és futóművet kaptak, az első lökhárító mögé merevítés került, nagyobb, hosszúkás hátsó lámpákat szereltek rá, és feljebb költöztek az első indexek. Innentől a korábbi és a későbbi típust T2a és T2b néven szokás emlegetni. A Volkswagen kisbuszok a hippimozgalom jelképévé váltak Amerikában. Németországban, Hannoverben 1979-ig, Mexikóban 1994-ig, Brazíliában egészen mostanáig gyártották, persze nem változatlan formában.

A T2c, aminek a gyártását most abbahagyják, megpróbált haladni a korral. A léghűtéses bokszer helyére soros, benzin-etanol üzemű motort építettek be a jobb károsanyag-kibocsátási értékek érdekében, így a vízhűtés miatt az autó orrát egy hatalmas műanyag hűtőmaszk rondítja el. A tetőt a Westfalia lakóbuszok stílusában megemelték, egyre kevesebb lett a króm, és egyre több a műanyag. Európában, Hollandiában is eladtak néhány, a Danbury cég által lakóautóvá épített T2c-t, de magas áruk és az elcsúfított külalak miatt nem lett sikeres a próbálkozás. Mindezek mellett állítólag az összeszerelés minősége is hagyott kívánni valót maga után.

A T2 hattyúdala egy mindössze 600 darabos sorozat. A kilenc személyes, ahogy ott hívják, Kombi kivitelű buszok 1,4 literes, 80 lóerős motort, világoskék-fehér fényezést, ehhez passzoló belsőt, fehér peremű gumiabroncsokat és néhány matricát kaptak. Az áruk meglepően magas, 28 ezer euró, aminek a feléért már szinte újjá restaurált léghűtéses T2-est kaphatunk. Érdekesség, hogy a T2c-k gyártásának befejezésével megszűnik a hátsókerék-meghajtású Volkswagenek gyártása is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.