Egy Fiat a sarkkörön túlra

2013.09.09. 08:06

Egy különös Pandát mutat be a Fiat a Frankfurti Autószalonon. Az Antarctica a Climbing felszereltségi szintre épül, és a Panda 4x4 harmincéves történelmét ünnepli.

Egy mediterrán országból érkező sarkvidéki kiadás valljuk be, furcsán hat, de a Fiat-csoportnál valamiért most a sarkkörös téma megy. Nincs egy hete, hogy bejelentették a Jeep Wrangler Polar frankfurti érkezését, a Panda Antarctica pedig az egyik leghangsúlyosabb újdonságuk lesz a szalonon. A széria egy kicsit izzadságszagú. Az látszik rajta, hogy megpróbáltak mindent beletömni, amivel kicsit is logikusabbnak tűnik a névválasztás, de ez leginkább csak egy jól felszerelt Panda lett, ami egy dél-tiroli nyugdíjasnak jó választás lehet télre, de a sarkkörön túlra nem ez való.

A havas, csúszós utakon nem maradhat szégyenben, ezért összkerékhajtást, ESP-t adnak hozzá, de került bele a start-stop is, és eleve téligumival adják. Előre MacPherson rugóstagokat, hátra csatolt lengőkarokat kapott, hatfokozatú manuális váltójában az első fokozatot pedig különösen rövidre állították, hogy könnyen menjen neki az indulás, kapaszkodás. Kéttónusú fényezésével beleolvad a havas sziklák közé, enyhén sötétített ablaküvegei mögött pedig gyanútlanul lehet leskelődni a vadállatok után.

A Fiatnál nem panaszkodhatnak, ami a négyszer négyes Pandák sikerét illeti. Európában a modell tizenöt százalékát összkerekesként adják el, ami tekintélyes érték egy ilyen kisautótól. Talán részben ez az oka, hogy épp ebből készül most limitált sorozat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.