Sportsvan: vadiúj egyterű Golf alapon

2013.09.09. 15:02

A Golf Plust annak idején még a Golf ötödik generációjának részeként mutatták be, pedig lényegében különálló modell – ezt jelzi, hogy máig csupán néhány modellfrissítést kapott, miközben a Golf már a hetedik generációnál tart. Most azonban megmutatták a lehetséges utódot, amely a Sportsvan Concept nevet kapta.

A koncepció nem változott sokat, a Sportsvan az aktuális Golf karakterét örökölte, de annál minden irányban nagyobb lett. A hossza 8,3 centivel, a tengelytávja 4,8 centivel, a magassága 12,6 centivel, a szélessége pedig 8 milliméterrel több az aktuális ötajtós Golfénál. Ennek köszönhető, hogy a csomagtartó már alaphelyzetben is 498 literes, és a 18 centis úton előre-hátra tologatható második üléssor révén további 87 literrel növelhető. Az első utasülés támlája is síkba hajtható – a hátsóké természetesen osztva, 3:2 arányban – így az autóba akár 2,48 méter hosszú tárgyak is beférnek.

Bár a Sportsvant egyelőre következetesen tanulmányautónak nevezi a Volkswagen, ennek ellentmondani látszik, hogy már most hatféle lehetséges motorról beszélnek. Hogy pontosan melyek ezek, egyelőre csak sejthető, bár a 85 és 150 lóerő közti teljesítmény ismeretében egész jó eséllyel ki is lehet találni, hogy mely motorokat szánják a típusba a szabvány-palettáról: az 1,2 és 1,4 literes TSI turbómotorok, illetve az 1,6 és 2 literes TDI dízelek különféle változatairól lehet szó, amelyeket más Volkswagenekből már jól ismerünk. A legtakarékosabb kivitel, 110 lóerős 1,6 literes dízelmotorral 3,7 litert fogyaszt a gyáriak szerint és 95 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

Bár a szériagyártásról egyelőre nem beszélnek, nagy összegben fogadnánk rá, hogy a tanulmány a Golf Plus utódjának prototípusa, amely jó eséllyel már jövőre gyártásba kerülhet.