Civic Type-R: újra az élmezőnyben?

2013.09.10. 17:38

A Hondánál lassan folyik az új sport-Civic fejlesztése, a gyártó szakemberei szerint még legalább két év kell, mire elkezdődhet a gyártás. Ám annak érdekében, hogy felcsigázzák a vásárlók érdeklődését, már most is elárultak néhány lényeges részletet.

Az egyik ilyen, hogy a Civic Type-R-be egy vadonatúj fejlesztésű kétliteres turbómotort építenek. Az európai Honda részleg elnöke azt is elárulta, hogy a teljesítménye 280 lóerő felett lesz, ami annak fényében érdekes igazán, hogy a japánok közben kitartanak az elsőkerék-hajtás mellett. Ezt a gyári közlemény meglehetős büszkeséggel említi, olyan összefüggésben, hogy ők gyártják majd a piac leggyorsabb fronthajtású autóját, de a fizikát ők sem tudják megváltoztatni. 280 lóerő egyszerűen túl sok a két első keréken – nyilván számos műszaki trükkre lesz szükség, hogy az autó ennek ellenére bárki számára vezethető maradjon.

Annak érdekében, hogy megmutassanak valamit a koncepció életképességéből, készült egy kis film a Honda WTCC pilótájával, Gabriele Tarquinivel a Nürburgringen. Igaz, hogy az autón még fekete-fehér álcafestés található, de annyi így is látszik, hogy már most, félkész állapotában is elég gyorsan lehet vele autózni, főleg ha valaki rutinos professzionális pilóta, mint Tarquini.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.