2013.09.10. 15:43

Nem szokásunk érdemtelenül dicsérni, de a Mercedes formatervezői most döbbenetesen nagyot alkottak. És nem csak méretre: a CL utódjának szánt S Coupéra nem nagyon tudunk mást mondani, mint hogy tökéletes arányú.

Nehéz megmondani, hogy mitől is szép egy autó – nyilván mindenkinek egy kicsit mástól – de arra azért fogadnék, hogy a Mercedes legújabb kreációjára kevesen mondják majd, hogy csúnya lenne. A cég tervezői az elmúlt években számos jól sikerült formával álltak elő, de ez eddig a csúcs. Tökéletes, klasszikus arányaival, a szokásosnál egy hajszálnyival még agresszívabb orrával, az SLS-től kölcsönzött hátsó kialakításával és elképesztően aprólékosan kidolgozott részleteivel lélegzetelállító látvány még így, a gyári fotókon is. A legnagyobb erőssége talán az az összhang, amely minden apró részletéből sugárzik, méghozzá úgy, hogy közben egy percig sem érezzük unalmasnak.

Ez persze még nem a sorozatgyártmány – a gyáriak a neve elé írták, hogy Concept – de valószínű, hogy ezúttal is a szériagyártmány előzetesét mutatták meg így, ahogy az a Mercedesnél az elmúlt években szokás volt. Apróságokon nyilván még változtatnak majd, így a kerekek talán kisebbek lesznek a végleges autón, és lehet, hogy kevesebb lesz a króm díszítés, de az összkép aligha lesz más.

Amellett, hogy jól néz ki, az S kupé hatalmas is: 5,05 méter hosszú, 1,985 méter széles és 1,409 méter magas, azaz nem áll messze az alapjául szolgáló négyajtós S osztálytól. Így négyen is kényelmesen elférnek benne – legfeljebb a lendületes vonalú tető okozhat gondot a hátsó utasoknak, hisz ilyen kialakítás mellett aligha lesz tágas a fejtér – ami a legtöbb mai kupéra nem igazán jellemző. A belső kialakításban már visszaköszönnek az S osztály megoldásai: a műszereket helyettesítő képernyők, de az műszerfal formája és az ajtókárpitok kialakítása is szoros rokonságról árulkodik. A tanulmány persze még rátesz egy lapáttal a helyenként kékkel megvilágított hófehér kárpitozással, de valószínűleg gyártásba már kevésbé kényes színekben kerül majd a típus.

Műszaki szempontból nincs meglepetés: a kupé ugyanazokat a kunsztokat tudja majd, mint a szedán. Ez persze nem kevés, ha azt nézzük, hogy itt is felbukkan az útegyenetlenségeket letapogató, és a futóművet ennek megfelelően átállító Magic Body Control, és a biztonsági, illetve kényelmi megoldások végtelen hosszúnak tűnő sora. A kiállított tanulmány hajtáslánca is ismerős lehet: itt is a 4,7 literes, 455 lóerős, ikerturbós V8-ast vetették be, persze hétfokozatú automata váltóval.

Úgy tudjuk, a frankfurti premier után már nem kell sokat várnunk a szériamodell bemutatására sem: ha minden igaz, már jövő januárban, a Detroit Motor Show-n leleplezik, így jövő tavasszal a forgalmazás is megindulhat világszerte.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.