2013.09.11. 16:33

A kétezres évek eleji dízel, kombi Jaguarok után már senkit nem érhet sokként, hogy úgy döntöttek a britek, ideje gurítani egy SUV-t. Minden luxusautó-gyártó ebben a műfajban látja a könnyű dollárokat, miért is maradna ki a buliból a Jaguar. A meglepetés igazából az, hogy elsőre milyen természetes, magától értetődő formatervet dobtak ide elénk.

Igen, ez a Jaguar SUV, állapítottuk meg, amikor megláttuk a nagy böhöm kékséget a JLR standon. Semmi hő vagy hó, nem hogy szörnyülködés nem volt, de mégoly enyhe kritika sem hagyta el a szánkat. A Jaguar C-X17 névre keresztelt tanulmány kész, gyárthatják a présszerszámokat, nincs min finomítani.

Egyedül a cégcsoporton belüli viaskodás okozhat majd némi feszültséget, mert elnézve ezt a Jaguart, nehéz lesz majd rábeszélni a kuncsaftokat a Range Roverekre. Pláne, hogy a Jag kasztniját is teljesen alumíniumból gyártják majd, és feltehetően a hajtáslánca sem marad el a Range-ek mögött. Sőt, 2015-re a Jaguar egy teljesen új, alumínium monocoque-nak nevezett platformmal készül, amely szedánjaik, és jó eséllyel ennek a tanulmánynak a szériaváltozatának is alapját képezi majd.

Ami a szomszédokat illeti, ők egy kettéfűrészelt Range Rovert hoztak, amely elég látványosan mutogatja a belé szorult technológiát, alu vázzal, hibrid hajtással, akkumulátorokkal. A demonstráció ütős, de még a sarokba állított Defender előtt sem tud igazából modernnek hatni a delfinképű Range.

Ha azt nézzük, hogy az egy szinttel feljebb kérődző Bentley mit böffentett elénk tavaly Genfben, és számba vesszük a közelmúlt Jaguar-termését, azt kell mondanunk, a Jaguar – dizájn tekintetében mindenképp - messze a brit autóipar fölé lőtte ki magát, ügyesen kihasználva az indiai pénzpumpát. Nem valószínű, hogy egy ilyen ütős tanulmány után visszakoznának, inkább csak az a kérdés, mikorra találják ki, hogy milyen belsőt és műszaki tartalmat szánnak a Jaguar SUV-ba.