Új benzinfaló böszmék Amerikából

2013.09.15. 06:49

Akármit is beszélnek az amerikaiak a környezettudatosságról, a többség még mindig V8-assal jár – méghozzá ilyen túlméretezett hobbiterepjárókkal. A General Motors most felújítja saját kínálatát: itt a Chevrolet Tahoe és Suburban, illetve a GMC Yukon következő generációja. Bár sok részleten finomítottak, a lényeg nemigen változott: továbbra is marad a kőkori alvázas felépítés és a nagy, benzines nyolchengeresek.

Az amerikai formatervezők láthatóan igyekeztek valamiféle egyéniséget adni a megszokott hasáb-formának, és a végeredmény nem is rossz. A krómozott ablakkeretek és a nagy, fényes hűtőrácsok mellett az autó oldalfelületeinek domborulatai is jelzik az erőfeszítést – mindezzel sikerült annyit változtatni a nagy SUV-k karakterén, hogy mindenki lássa, ez valami új. Ráadásul a csúcsváltozatokba már olya műszaki finomságok is jutottak, mint a Magneride aktív lengéscsillapítók, vagy a fejlett MyLink információs és szórakoztató rendszer, persze telefon-integrációval, ahogy kell. A helykínálat is bővült valamelyest – a hátsó lábtér a Silveradóban vagy öt centivel nagyobb, mint korábban – így a vásárlók nyilván érezhetik az előrelépést az elődhöz képest.


Ugyanakkor műszaki szempontból mintha még mindig az 1980-as évek elején járnának Detroitban. Ugyanazt a különálló alvázat, és első- vagy összkerék-hajtású előátviteli rendszert találjuk itt is, mint a korai Tahoe-kban. A motor a jól ismert 5,3 literes V8-as – most EcoTec felirat díszeleg ezen is, amely 355 lóerős, és hatfokozatú, hagyományos automata váltóhoz csatlakozik. A Chevrolet változatokhoz állítólag csak ezt a motort kínálják majd, a GMC viszont 4,3 literes V6-os, és 6,2 literes V8-assal is elérhető lesz.

Bár az amerikai autógyártók is nyomják a szokásos innováció-dumát, úgy néz ki, a vásárlók egy jelentős része még mindig ragaszkodik a masszív amerikai vasakhoz, és Detroit nagy örömmel szolgálja ki őket, hisz ezeken az óriásokon szép haszon van.