Az évtized legrondább roadstere?

2013.09.20. 11:09

A Caterham a szingapúri Formula 1-es verseny előtt mutatta be legújabb teremtményét, az AeroSeven Concept tanulmányt. Jövő ilyenkor már meg is lehet venni.

Nem bírtak nyugton maradni a britek, amíg a Renault-val együttműködésben kifejlesztik az új sportkocsijukat - új ruhát húztak az évtizedek óta számtalan verzióban gyártott, klasszikus Sevenre. Az AeroSeven nagyobb leszorítóerőt termel és kisebb a légellenállása, mint az eddigi Lotus 7-kinézetű Caterhamek, és más szempontból is versenyzéshez optimalizálták. Az utcai és verseny üzemmódok közül utóbbi az alapbeállítás, és a kormányról a Le Mans-ból ismert, előzésre figyelmeztető villogást és a bokszutcai sebességkorlátozót is gombnyomásra lehet aktiválni.

Az AeroSeven a csővázas Seven CSR alapjaira épül, független hátsó felfüggesztéssel és nyomórudas első futóművel, csak a hangolását dolgozták át új lengéscsillapítókkal, rugókkal és keresztstabilizátorokkal. Kétliteres szívómotorját a Seven 485-östől örökölte: az alaposan átgyúrt Ford Duratec blokk 8500-as fordulaton 240 lóerőt tud leadni. Az alig 600 kilós kasztniban elég játékos lehet a motor a hatsebességes kézi váltóval: a gyáriak négy másodperc alatti százas gyorsulást ígérnek.

Az elismerést érdemlő adatok ellenére nem lehet szó nélkül hagyni az AeroSeven megjelenését. A szénszálas műanyagból gyártott kasztnit a Caterham F1-es csapata és a CTI design team segítségével tervezték. Az egzotikus színek és formatervezési megoldások ellenére azonnal világos, miből lett a csodabogár, és nem csak a sárgával kiemelt hűtőmaszk miatt. Az arányok, az ülések mögé biggyesztett bukócsövek és az irgalmatlan hosszú motorháztető azonnal elárulják, de a képeket elnézve nem hagyja békén az embert a gondolat, hogy jobb lett volna megmaradni a jól bevált formavilágnál. A csicsás LED-ek és a bizarr lámpatestek tovább erősítik a benyomást, hogy az AeroSeven nem a legszerencsésebb formaterv.

Mivel még csak tanulmányautó, persze lehet, hogy finomítanak még rajta a Caterhamnél, de a 2014 őszére beharangozott sorozatgyártásig már nincs hátra sok idő. A cég ügyvezetője pedig egészen új perspektívákat vázolt fel: nyilatkozata szerint a Caterham bővíteni fogja sportkocsi-kínálatát, új potenciális vásárlók különböző igényeit és vágyait szeretnék kielégíteni – az AeroSeven Concept csak az első lépés.