2013.09.20. 17:58

A Mazda MX-5-ös három generációja az elmúlt két évtized legjobban sikerült élményautói közé tartozik. A negyedikhez összefogtak az Alfa Romeóval, és a kémfotók arra utalnak, már javában tesztelik is a prototípusokat.

A fekete szalaggal összetákolt, aktuális MX-5-ösből faragott kísérleti autót az USA-ban, a Chrysler michigani központjától nem messze fotózták le, ami szépen passzol a képbe, hiszen az Alfa Romeo is annak a Fiat konszernnek része, amely nemrég felvásárolta a Chryslert. Alig két hónapja terjedt el a hír, hogy elkészült az MX-5-ös testvérének, az Alfa Romeo Spidernek a formaterve, de a tesztelést még a régi Mazda-kasztnival kezdték meg.

Eddig annyit lehet tudni, hogy a futómű, a tűzfal és a szélvédőkeret, valamint a hozzá kapcsolódó szerkezetek – az autó mintegy 40%-a – lesz közös az Alfában és a Mazdában, a motorokat és váltókat már mindenki maga teszi hozzá. Az Alfa esetében a legvalószínűbb az 1,4-es Multiair, amelyet jelenleg 120 és 170 lóerő közötti teljesítményben gyártanak, de az is elképzelhető, hogy megkapja a 4C 240 lóerős 1,75-ös turbómotorját. A Mazda feltehetően 1,5-ös és kétliteres Skyactiv szívó benzineseket szán az új MX-5-ösbe.

Az új roadsterről a Mazda eddig nem sokat árult el, csak annyit, hogy jelentős súlycsökkentésre számíthatunk: 1100 kiló alatt lesz az MX-5-ös. Ha az ígéreteknek megfelelően egy-két éven belül bemutatják, már szinte készen kell lennie a formatervnek is, de arról a közeljövőben legfeljebb egy tanulmányautó formájában kaphatunk első benyomásokat.

Fotók: Autoweek

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.