A legfontosabb autó a modern történelemben?

2013.10.29. 06:41

Nincs már sok hátra a Qasqai második generációjának leleplezéséig, de a Nissan addig is igyekszik felcsigázni az érdeklődést. Ezúttal még lepedővel a tetején száguld a váltótípus, így csak nagy vonalakban látszik, hogy milyen lesz, és még a nagy szavak is elférnek a sajtóközleményben, hisz még senki nem tudja egész pontosan, hogy miről is beszél a Nissan.

A legfontosabb jelző persze illik az autóra, ha nem is a modern történelemre, hanem a Nissan európai jövőjére vetítve. Azt ugyanis elsősorban a Qashqainak köszönhetik – amely egyébként az első, nagyrészt Európában tervezett modell volt a japánok palettáján – hogy fent maradtak az eladási térképen, miután a Renault minden szokványos személyautót kidobatott a kínálatból. Így joggal várnak sokat az utódtól – nyilvánvalóan legalább annyit, hogy hozza az elődmodell eladásait.

Aki odafigyelt az elmúlt egy-két évben, az persze nem fog nagyon meglepődni a végleges formán, hisz a Hi-Cross tanulmánnyal már megmutatták a lényeget: a sikeres koncepció megtartása mellett igyekeztek megújítani a típust, gömbölydedebb karosszériával, amely jobban illeszkedik a Nissan modellek jelenlegi stílusához. Úgy tűnik azonban, hogy nem akartak sokat kockáztatni: nemigen lesznek a Juke orrához hasonló formai vadhajtások, hisz ezzel az autóval meg kell tartani az eddigi Qashqai vásárlókat, sőt, talán újakat vonzani – ez pedig csak úgy megy, ha az autó a többség számára vonzó marad.

Ennél biztosabbat csak 2013 november 7-én tudunk majd mondani, ekkor rántják le a leplet a Qashqai második generációjáról.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.