Minden évre egy új Suzuki

2013.11.13. 07:00

A Suzukinak ugyanúgy nem megy a bolt Európában, mint a többi autógyártónak, de megpróbálják javítani a helyzetet. A következő három évben három vadiúj típust terveznek bemutatni, amelyekkel megkétszerezhetik a helyi termelést és eladásokat. Nem rossz terv, már ha beválik.

A japán gyártó utoljára 2008-ban látott nyereséget Európában, de most ismét nekirugaszkodnak a márka szanálásának. Az SX-4 S-Cross csak a kezdet volt: még legalább két új modellt terveznek bemutatni, amelyek Esztergomban készülhetnek, és megfelelnek az európai piac aktuális divatirányzatainak. Az S-Cross eleve olyan átmenet a személyautók és a hobbiterepjárók közt, amilyet viszonylag kevés más gyártó kínál, mégis egyre népszerűbbek ezek a modellek. A következő dobás pedig az iV-4 tanulmány szériaváltozata lesz, egy kisméretű hobbiterepjáró, amely a Nissan Juke, a Renault Captur, az Opel Mokka és a Peugeot 2008-as közvetlen ellenfeleként ugyancsak az egyik legfelkapottabb kategóriában indul majd. Nyilván más újdonságokat is terveznek, de már ez a két modell is közelebb viheti a Suzukit ambiciózus céljához: három év múlva 300 ezer autót szeretnének eladni Európában, míg jelenleg ez a szám közelebb van a 150 ezerhez.

A Suzuki 2012 végén kénytelen volt kivonulni az észak-amerikai piacról, mivel az eladásokból származó haszon még a helyi importőr működési költségeit sem fedezte, ám úgy tűnik, a világ többi részén igyekeznek megtartani, és javítani a pozicióikat. A Suzuki legerősebb piacai egyébként Japán, ahol az adókedvezményes miniautók piacának egyik legerősebb szereplője a márka, illetve India, amely önmagában is a cég termelésének mintegy 40%-át veszi fel. Az előrejelzések szerint az idén a Suzuki mintegy 2,7 millió autót adhat el, hasonló mennyiséget, mint tavaly.