2013.11.22. 06:17

A Yamaha eddig legfejlebb motorokat fejlesztett személyautók számára, egyébként jórészt távol maradt a személyautók piacától. Most azonban négykerekű tanulmányt állítottak ki Tokióban. A MOTIV.e elnevezésű apróságot a verseny- és sportkocsi-tervezőből lett kisautó-specialista, Gordon Murray segített kifejleszteni.

Bár Murray az igazán szokatlan elrendezésű, szuperkönnyű T.25 és T.27 révén került a figyelem középpontjába néhány éve, a Yamaha sokkal konzervatívabb kiskocsit készített a dél-afrikai szakember segítségével. Itt egymás mellett ülhet két fő, akár a Smartokban, és az autó tömege sem kirívóan alacsony a méretéhez képest: összesen 730 kilogrammot nyom. Igaz, ebben már benne van egy 8,8 kWh-s Li-ion akkumulátorcsomag is.

A hajtást egy 34 lóerős, viszont 896 Nm csúcsnyomatékú villanymotor végzi, amely meglehetősen középszerű dinamikával ruházza fel a kétüléses Yamahát. A 105 km/h-s végsebesség és a 15 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra legalábbis nem hangzik túl jól, bár több mint valószínű, hogy kisebb sebességre sokkal jobban gyorsul a kis villanyautó, mint az adatok sejteni engedik. A gyár szerint a jármű hatótávja 160 km egy feltöltéssel, az akkumulátor pedig viszonylag gyorsan tölthető: egy óra kell gyorstöltőn, vagy három 220 voltos háztartási konnektorból.

Azt egyelőre nem tudni, hogy terveznek-e gyártást, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy a Yamaha megpróbál betörni az elektromos kisautók nem túlzottan zsúfolt piacára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.