Tényleg jöhetnek az olcsó Volkswagenek

2013.11.23. 17:04

Hatalmas összegű, mintegy 84 milliárd eurós (25 ezer milliárd forintos) beruházással próbál közelebb kerülni ahhoz a határozott célhoz, hogy 2018-ra a világ legnagyobb autógyártójává lépjenek elő, megelőzve ezzel a Toyotát.

Volkswagen Gol
Volkswagen Gol

Ennek a pénznek közel a fele megy majd új modellek fejlesztésére - minden egyes kategóriának jut majd belőle. Emellett egy új motorcsalád fejlesztését is tervezik, melynek tagjai megnövelt teljesítmény mellett az eddigieknél alacsonyabb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást produkálnának. Nemcsak a hagyományos, benzines és dízelmotorokat érinti majd a beruházás, a hibrid- és elektromos hajtású modellek terén is újabb előrelépést terveznek.

Ugyancsak érdekesen hangzik az olcsó almárka bevezetésének ötlete: a cég kutatás-fejlesztési igazgatója már korábban is beszélt arról, hogy kedvező árú autókkal próbálnának új vásárlói réteget elérni. A hírek szerint ezt a Renault és a Dacia kapcsolatának mintájára próbálják majd megvalósítani. Az új márka első modelljeit akár jövőre bemutathatják.

Volkswagen Santana
Volkswagen Santana

Neussler szerint ugyanakkor nem kell minőségromlástól tartani. Olyan középutat próbálnak majd megtalálni, hogy a konszern legolcsóbb autói is megfeleljenek a márka minőségi, megbízhatósági és biztonsági követelményeinek. Azt azonban továbbra sem tudni, hogy hol gyártják majd az olcsó VW-ket, illetve mely országokba szánják ezeket a típusokat.