Nem teljesen biztonságos a karbon-BMW?

2013.11.27. 15:55

Összesen 11 autó friss teszteredményeit közölte az EuroNCAP, és bár a többség öt csillagot kapott, akad öt kivétel is.

Ma már szinte kötelező gyakorlat az autógyárak számára, hogy az EuroNCAP törésteszten hibátlan eredményt érjenek el friss konstrukcióikkal, ám ez még mindig nem megy mindenkinek. Meglepő módon a karbonvázas BMW i3-as és a vadiúj Nissan Note is veszített egy-egy csillagot, ahogy a VW Transporter T5, a Mercedes Citan és a Ford Ecosport is.

Ez persze nem jelenti, hogy ezek a típusok veszélyesek lennének, de azt igen, hogy bizonyos esetekben súlyos sérüléseket is okozhatnak. A BMW i3-as merev karbon-váza például nem véd eléggé oldalütközéskor – ez valószínűleg legalább részben az alacsony övvonalnak és a nagy oldalablak-felületeknek köszönhető – és az orra is túl kemény lett, ami a gyalogosgázolásos tesztnél hozott pontlevonást. Szintén meglepő, hogy a vadiúj, második generációs Note is négycsillagos lett – a Brazíliában tervezett Ecosport, illetve a régebbi Transporter és a Renault Kangooból kialakított Mercedes Citan esetében már kevésbé.

Hat típus viszont a lehető legjobb eredménnyel végzett a törésteszten. A Ford Tourneo Connect, az Infiniti Q50, a Maserati Ghibli, a Mazda 3, a Mitsubishi Outlander PHEV és a Peugeot 308 kapta meg mind az öt csillagot.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.