2013.11.28. 15:30

Észak-Amerikából ugyan kivonult a japán gyártó, a világ más részein viszont rákapcsoltak. Tokióban is mutattak néhány újdonságot egy hete, és most Thaiföldön is kiállítottak egy tanulmányautót, amelyből már jövőre szériamodell lesz, ha minden a tervek szerint megy.

Most, hogy nem kell az amerikai vásárlók igényeinek is megfelelni, a Suzukinál láthatóan ismét a legsikeresebb kategóriáikra koncentrálnak. Tokióban is kisautókat mutattak a közönségnek, és az A-Wind is meglehetősen apró. A hossza csupán 3,6 méter, a szélessége 1,6 méter a magassága pedig 1,54 méter. Mindehhez 2,425 méteres tengelytáv tartozik, ami egész jó helykihasználást sejttet. A méretei alapján a típus valahol az Alto és a Splash között helyezkedne el a palettán, de nem csodálkoznánk rajta, ha az Alto következő generációját tisztelhetnénk benne. Erre utal a magasságához képest egész személyautós karakterű forma, és a név is. Az aktuális Alto tanulmány-változata is hasonló néven érkezett, azt A-Starnak hívták.

Műszaki szempontból nem igazán meglepő az autó tartalma: a Japánon kívül kínált kis Suzukikból már jól ismert egyliteres háromhengerest kapta meg, amely ezúttal fokozatmentes automata váltón keresztül hajtja a két első kereket. A tanulmányban persze akad néhány megoldás, amely a szériamodellbe aligha kerül át, ilyenek a 16 hüvelykes alufelnik – ha lesz is hasonló fazonú kerék az opciós listán, az aligha lesz ilyen nagy az autóhoz képest.

Nem kizárt, hogy a típus már jövőre eljut Európába is, bár valószínűleg nem kap főszerepet mifelénk, mivel ez a típus – a korábbi Altóhoz hasonlóan – import révén jut Európába, és nem helyben szerelik össze.