Közel a vég a Bugatti Veyronnak

2013.12.08. 10:39

Egy három darabosra limitált egyedi széria utolsó darabja lett a négyszázadik Bugatti Veyron. A kortárs sportautók jelentős típusának gyártása ezzel a hajrába ért: innen már csak ötven készül belőle, egy darabbal sem több.

A francia márka legendás versenyzőjének, Jean-Pierre Wimille-nek az emlékére készített limitált sorozat harmadik darabja a négyszázadik Veyron, amin túladott a Bugatti. A Grand Sport Vitesse alapjaira épült, kéttónusú kékkel festett speciális példány a Közel-Keletre kerül, vevője 2,13 millió angol fontot (643 millió forintot) fizetett érte. A négyszázas határ csak részben ünnep a márkánál. Egyben azt is jelenti, hogy a gyártás az utolsó ötven darabhoz ért, a limit ugyanis 450-nél lett meghúzva, így ha minden igaz, egy éven belül leáll a gyártás a Bugattinál.

A leggyorsabb

Bár még nincs itt az ideje megírni a Veyron nekrológját, érdemes röviden számba venni, miért volt annyira meghatározó darabja ez a szupersportkocsik elmúlt nyolc évének.

A modell indulása a tervezett 2003 helyett csak 2005-ben kezdődött, és a felhajtás és a csúszás miatt már ekkor olyan hosszú lett a várólista, hogy az évi ötvenre kalkulált helyett évi hetvenre kellett emelni a produktivitást. A Veyron aztán egy fontos rekorddal tette egyértelművé, hol a helye a kortársak közt – épp úgy, ahogy a McLaren F1 tette a kilencvenes években. Akárcsak az sokáig, a Veyron is a leggyorsabb közúton használható autó címével tartja magasan nimbuszát. Ezt most a Super Sport  431 kilométer/órás csúcsa jelenti.

Az évek alatt több egyedi, nem egyszer az alapár kétszereséért kínált kiadás született, amivel sok pénzt megfogott a gyártó, de ha csak az eladásokból befolyt összeget nézzük, a Veyron óriási bukó a Volkswagennek. Valahol négy és hét millió euró között lehet az összeg, amit a VW-csoport bukik egy példányra levetítve azután, hogy euró százmilliókat költöttek el a fejlesztésére. Amiért mégis megérte az egyik oldalról a presztizs, a másikról pedig a tapasztalat a sok pénzért kifejlesztett újítások terén, amik idővel így vagy úgy, de valamilyen formában leszivárognak a népautók szintjére.  

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.