2014.01.07. 16:22

A tanulmány tavalyi bemutatója után nem nagy meglepetés a GLA 45 AMG. A műszaki tartalmat már jól ismerjük az A és CLA osztályból, külsőre pedig minimális a változás a tanulmányhoz képest.

A GLA AMG is egy azoknak a sportos Mercedeseknek a sorában, amelyeknek a létezésére nincs tlen jó magyarázat, azon kívül, hogy ma már lényegében szabály: minden modellből kell egy AMG kivitel is. Végső soron miért is ne: a 2 literes, 360 lóerős turbómotor már készen volt a hétsebességes Speedshift DCT váltóval és az összkerék-hajtással együtt, csak át kellett emelni az A osztályból, és hozzáhangolni az autót, de hogy a GLA magasabb felépítése itt egyértelmű hátrány az A osztályhoz képest, az egész biztos. Persze egy lehetséges magyarázat a kifejlesztésére, hogy A osztály nem kapható Észak-Amerikában – nyilván nem véletlen, hogy a GLA sportváltozatát ott mutatják be elsőként.

Az autó egyébként pont olyan jól megy papíron, ahogy a teljesítménye alapján sejthető: 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a vége pedig 250 km/h, természetesen a beépített sebességkorlátozásnak megfelelően. Hatalmas felnijeinek nagy alsó légbeömlőinek és a hátsó diffúzor-imitációnak köszönhetően a szükséges agresszív fellépés is megvan, de aki rátenne még egy lapáttal, külön rendelhet majd még látványosabb aerodinamikai csomagot, illetve karbonszálas alkatrészeket is.

A hivatalos világpremierre még majdnem egy hetet kell várni: a GLA 45 AMG-t először a Detroit Motor Show-n láthatja a közönség élőben január 13-án.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.