2014.01.15. 17:49

A Nissan formatervezői nem először állnak elő megosztó formákkal, de azt ki merjük jelenteni, hogy a Sport Sedan a legfurcsább munkájuk mostanában. Az az érdekes, hogy a teljesen zavaros stílusú részletekből mégis valamiféle egységes koncepció rajzolódik ki. Ráadásul azzal ijesztgetnek, hogy gyártani szeretnék.

Észak-Amerika talán a Nissan legkomolyabb piaca mostanság – nem csoda, hisz itt már nem hátrány japán gyártónak lenni, mint Kínában, de nem is kényszerűlnek megcsonkított modellválasztékot kínálni, mint Európában. A nálunk már csaknem feledésbe merült Maxima típusjelzés odaát egy lendületes formájú V6-os nagykocsit jelöl, amely az idén már hat éves. Ha minden igaz, ennek az utódja lehet a Sport Sedan tanulmány majdani szériaváltozata.

Van is hasonlóság a két autó karaktere közt: a tanulmány is nyúlánk, szép arányú négyajtós, tekintélyes méretekkel. A hossza 4,87, a szélessége 1,91, a magassága pedig 1,38 méter. Mindez még nem is volna rendkívüli, de a formai részletek egész megdöbbentőek. A V alakú fényszórók, a dupla keretes hatszög-hűtőmaszk és a sokféle jellegű, hol egymásba forduló, hol élesen találkozó felület miatt a látvány valahogy zavaros, az összhatásban mégis felfedezhető egyfajta egységes koncepció. Ez az autó valóban valamiféle modern szobornak tűnik, amiről még azt is nehéz eldönteni, hogy ocsmány, vagy inkább mesteri.

A méretek mellett a hajtáslánc is a Maxima-rokonság elméletét erősíti. Az autó orrában 3,5 literes, 300 lóerős V6-os dolgozik, amely fokozatmentes automata váltóval együttműködve hajtja az első kerekeket. Emellett a gyáriak csak annyit árultak el a műszaki tartalomról, hogy új elrendezésű futómű van a Sport Sedan alatt.

Aki azt hitte, hogy a Nissan elpuhítja majd a Sport Sedan vonásait, az csalódni fog – legalábbis Andrew Palmer, a márka alelnöke azt mondja, minimális változtatásokkal tervezik piacra dobni. Az efféle ígéreteket pedig már többször is betartotta a Nissan vezetése – például gyártásba merték küldeni a Juke-ot, annak ellenére, hogy a fél világ már tanulmány-korában is döbbenettel vegyes undorral tekintett rá. A Juke ráadásul nagyon bevált a Nissannak, így nincs rá okuk, hogy ne próbálkozzanak a jövőben hasonlóan vakmerő húzásokkal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.