Sportkocsiverő hibrid Kínából

2014.01.16. 06:28

Elindult az új kínai konnektoros szuperhibrid, a BYD Qin forgalmazása, amelyből lehet, hogy Európába is jut majd.

Az adatok alapján a japán márkák hasonló megoldásai mellett is abszolút versenyképesnek tűnik a kínaiak benzin-elektromos hajtáslánca. Egy 1,5 literes, 151 lóerős (240 Nm) turbós benzinmotor és egy 147 lovas (250 Nm) villanymotor hajtja az autót, hatsebességes automata váltón keresztül. Az összteljesítmény 291 lóerő, ami megdöbbentően gyorsítja a Qint: 5,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t. Hibrid lévén a végsebesség nem túl magas, 185 km/h. A hivatalos fogyasztási érték mindeközben 1,6 liter/100 km, ami jól hangzik, de ebbe biztos, hogy beleszámolták a 70 kilométeres elektromos hatótávot is. Ha ezt kivonjuk belőle, körülbelül 4-5 literes fogyasztás adódik, ami viszont nem példa nélküli a dízelek között sem. Az elektromos hajtású autóknál szokásos fékenergia-visszanyerő rendszer a gyáriak ígérete szerint akár 3 kWh-nyi áramot is vissza tud termelni az akkukba 100 kilométeren. A 13 kWh-s akkucsomag konnektorról is tölthető, viszont a töltési időt egyelőre csak találgathatjuk.

Az ígéretes hajtáslánc köré egy nagyjából Skoda Octavia-méretű, 4,7 m hosszú, 1,8 m széles és 1,5 m magas, 2,67 m tengelytávú, halványan a Toyota Corollára emlékeztető autót építettek. A látszólag átlagos használati értékű kompakt autó csomagtartójának 300 literes térfogata azért jelzi, hogy a komplikált hajtáslánc az átlagosnál több helyet foglal.

A kínaiak szerint nem kizárt, hogy jövő tavasszal Európában is elkezdik a Qin forgalmazását, persze némileg módosítva és valószínűleg más néven. Azt viszont már most tudjuk, hogy nem lesz olcsó: Kínában az alapkivitelért 189 800 jüant, átszámítva 6,8 millió forintot kérnek, a minden extrával felszerelt csúcsváltozatért pedig 209 800 jüant (7,5 millió Ft) kell fizetni. Ennél mifelénk nyilván drágábban adják majd, hisz az árra rárakódik még a szállítás költsége, a vám és a forgalmi adók. Így nem lehetetlen, hogy a Qin, mire ideér, drágább lesz, mint a ma kapható hibrid vagy elektromos szériamodellek bármelyike.