Már kész a VW utcai durvasága

2014.01.23. 14:03

Amióta nem kötelező ötezer példányban legyártani a raliautókat a homologizációhoz, megritkultak a versenyautó-szerű utcai modellek. A Subaru Imprezából és a Mitsubishi Lancerből ugyan még készülnek efféle változatok, de ahogy a raliban szerzett hírnév fakul, úgy puhulnak ezek is. Ám úgy tűnik, a Volkswagen most megpróbál a Polóból hasonló legendát faragni – legalábbis készítettek egy prototípust, amely sok tekintetben emlékeztet a 2013-as világbajnokságot megnyerő raliautóra.

A korábbi Polo R WRC-nél jóval ígéretesebb kisautóról van szó, állandó összkerékhajtással és a 2 literes VW turbómotor 250 lóerős változatával. A VW Motorsport tervezői végső soron csak már létező alkatrészeket építettek a Polo karosszériájába. A kétliteres TFSI/TSI motor 300 lóerőig mindenféle teljesítményfokozatban létezik, és a Polo padlólemezéhez illeszkedő összkerék-hajtásért sem kell messze menni, hisz az Audi A1-eshez már ezt is kifejlesztették. Ezzel együtt meglepő, hogy megépítették a szuper-Polót, hisz úgy tűnt, ez a teljesítményszint ebben a kategóriában az Audi kiváltsága. Nyilván számít, hogy tavaly rali-világbajnokságot nyertek a Polóval, és minden eszközzel igyekeznek kihasználni az eredmény reklámértékét, de még így sem biztos, hogy gyártásba engedik a Polo eddigi legdurvább változatát.

Ha mégis, valószínű, hogy a Polo R WRC-hez hasonlóan limitált sorozatot készítenek belőle, csillagászati áron. Hisz itt csak az a cél, hogy azt az érzést keltsék, a raliautó technikája nem elérhetetlenül távoli az átlagos vásárlók számára sem – hogy valamiféle kapcsolatot teremtsenek a fejekben az utcai Polók és a versenyautók között. Ám ehhez akár néhány száz autó legyártása is elegendő lehet.