Gyuri, az új csúcs-Alfa BMW ellen

2014.01.28. 17:51

Azon már meg sem lepődünk, hogy a Fiat három-négy évente újabb tervet eszkábál az Alfa Romeo márka eladásainak felpörgetésére. Ilyenkor nagyszabású terveket készítenek, amelyek azonban csak részben valósulnak meg, mielőtt jönnek az újabb tervek.

Ez már a negyedik ilyen csomag, mióta a Fiat amúgy sikeres vezére, Sergio Marchionne a vállalatnál van. A baj az, hogy eddig a nagy durranásnak szánt modellek nem igazán feleltek meg az elvárásoknak. Az apró Mito nem verte meg a Minit a kis prémium-modellek piacán, ahogy a Giulietta és a 159-es sem lett olyan sikeres, mint várták. Eddig az észak-amerikai visszatérés sem jött össze, pedig azzal jelentősen növelhették volna az Alfa Romeo eladásait.

A Fiatnál persze pontosan tudják, hogy leginkább új modellek hiányoznak, amelyekkel végre a német prémium-márkák nyomába érhetne az Alfa Romeo, de eddig baj volt a költségekkel. Egy új padlólemez kifejlesztése vagyonokba kerül, viszont úgy néz ki, ahhoz, hogy az Alfát komolyabban vegyék a piacon, egy új, hátsókerék-hajtású platformra volna szükség. Most azonban, miután a Fiat megvásárolta a Chryslert is, az efféle fejlesztéseket több modellben is használhatják, így rövidebb idő alatt megtérülhet a befektetés.

A legújabb hírek szerint most el is döntötték, hogy készítenek egy ilyen padlólemezt, amelyet egyelőre egyszerűen csak Giorgio – azaz György – néven emlegetnek. A viszonylag egyszerűen átméretezhető alapstruktúrát az Alfa Romeo nagyobb modelljeiben és néhány Chrysler, illetve Dodge típusban is használják majd. Valószínű, hogy a 166-os Alfa, illetve a Dodge Charger, Dodge Challenger és Chrysler 300C modellek utódai is erre az alapra készülhetnek. Az Alfa ezen felül sportkocsikat is építhet Giorgióra – úgy hallani, ilyenből is legalább kettő szerepel a tervekben.

Az egyetlen probléma a tervekkel, hogy a megvalósításukhoz alsó hangon három év kell, azaz 2017 előtt nemigen kezdődhet meg az Alfa Romeo újabb feltámadási kísérlete. Egyedül a Mazda MX-5 alapú következő Spider, és talán a 159-es Giulia néven emlegetett utódja érkezhet a köztes időszakban, de az is kérdéses, hogy ezek mikorra válhatnak gyártásra éretté.