A Ferrari nagy trükkje

2014.02.18. 06:58

Ha felmerül, hogy mi értelme a Formula 1-nek, a versenysportból a sorozatgyártású személyautókba átszivárgó megoldásokat szokás emlegetni. Ám úgy néz ki, a Ferrari most megfordítja az irányt: olyan megoldást használ, amelyet szériamodellekben egy ideje már alkalmaznak.

Az 1,6 literes, turbós V6-osba ugyanis hengerlekapcsoló rendszert építettek. Ez kettős célt szolgál: egyrészt részterhelésnél csökkentheti valamelyest a fogyasztást, de ami ennél is lényegesebb, a motor hőtermelése is visszafogható vele. A Ferrari ugyanis a légellenállás csökkentése érdekében viszonylag kis felületű hűtőrendszert alkalmaz, amely egyes pályákon gondot okozhatna, ha nem kapcsolnák le néha a motor hengereit. A megoldás egyszerű alkalmazását a közvetlen befecskendezés teszi lehetővé, mivel ezzel egyszerre zárható el a hengerbe jutó üzemanyag és kapcsolható ki a gyújtás.

Az idei F1-es évad eredményeibe valószínűleg már komolyan beleszól a motorok fogyasztása is, hisz versenyenként már csak száz kilogramm üzemanyagot fogyaszthatnak el az autók, és az új motorok képességeit kihasználva ez a mennyiség könnyedén elfogyhat a futamok vége előtt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.