Ermini: egy legenda feltámad

2014.02.19. 06:12

Az Ermini az 1940-es és 50-es évek olasz sportkocsigyártásának egyik, mára szinte elfeledett márkája volt, ám most egy korszerű kétüléses sportkocsival támasztanák fel a márkát.

A kis manufaktúra annak idején igazán gyors kis sportkocsikat készített Alfa Romeo és Fiat alapokra, amelyekre aztán különféle karosszériatervezők készítettek felépítményeket. Így a 39 Ermini közt nemigen akad két egyforma. A márka létezéséről ma már inkább csak az igazi megszállottak tudnak, hisz a cég már 58 éve nem készített egyetlen autót sem, de egy olasz vállalkozás most megpróbálja feltámasztani a márkanevet. Ám a kísérlet mögött nem csupán elszántság van: a Seiottosei – azaz 686-os – jelzésű első modellt az Osella műhellyel terveztették. Az autónak láthatóan több köze van a versenyautókhoz, mint a közúti sportkocsikhoz, de mindene meg van, hogy rendszámot kapjon.

Az olasz legendát meglepő módon nem egy olasz motor hajtja: a 2 literes, 315 lóerős négyhengeres turbómotort a Renault Sporttól vásárolják, ahogy francia eredetű a hatfokozatú szekvenciális váltó – ezt a Sadev szállítja. Bár a teljesítmény-adat talán nem tűnik példa nélkülinek, mivel az egész autó csupán 685 kilogrammot nyom, hasonlóan jól megy, mint a legdrágább szupersportkocsik. Mindössze 3,5 másodperc kell, hogy elérje a 100 km/h-t, végsebessége pedig 270 km/h körül van.

Az Ermini Seiottoseit a Genfi Autószalonon láthatja először a közönség – ott nyilván az is kiderül majd, hogy az utcai versenygépből mennyit terveznek majd elkészíteni, és milyen áron tudják majd adni.