Kacatokba temetve pihent egy ritka GT40

2014.02.23. 13:07

Egy kaliforniai kertvárosi ház garázsából került elő nemrég a Ford GT40 egy ritka példánya. Az autót 37 év rabság után szabadította ki a kacatok közül vevője.

A P/1067 sorozatszámú GT40-es a Ford egy angliai üzemében készült 1966. december 23-án. Első tíz évében még versenyeken is járt, majd Dennis Murdoch tűzoltóhoz került. Az autó '77-ben motorhiba miatt használhatatlan lett, azóta nem hajtotta meg senki. Murdoch belekezdett ugyan a javításába, de a munka valamiért félbemaradt, és a Ford a Thousand Oaks-i házának garázsában maradt.

Mint igazi ritkaság, ez a GT40 sokak figyelmét felkeltette már, és állítólag maga Rod Stewart is megnézte egyszer vásárlási céllal, de nem vette meg.

Az autó 2010-ben kapott nagy figyelmet, amikor egy GT40-es online fórumra felkerült néhány kép róla azzal az infóval kiegészítve, hogy minden alkatrésze eredeti. Ez már önmagában elég volt a rajongók érdeklődésére, az pedig csak fokozta ezt, hogy az autó a típus egyik legritkábbja: aközé a három MK I-es GT40 közé tartozik, ami gyárilag MK II-es hátsó idommal készült. Ráadásul ez volt az utolsó 1966-ban gyártott darab, és ezzel együtt az utolsó, ami a Ford sorozatszámát használta, ezután ugyanis a J.W. Automotive Engineeringé került a típusra.

Az új tulaj, aki 37 év rabság után kiszabadította az autót a zsúfolt garázsból, nem árulta el a vételárat. Thomas Shaughnessy mindössze annyit mondott, hogy nagyon drága üzlet volt, az alkudozás pedig nagyon sokáig tartott. Shaughnessy célja, hogy a GT40-et visszaállítsa eredeti állapotába.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.