2014.02.24. 16:27

Eddig is sejthető volt, hogy nem a Peugeot 108 lesz az első generációs PSA-Toyota kisautó-ikrek egyetlen utódja. Azt azonban nem sejtettük, hogy a Citroen változatot ilyen mértékben próbálják megkülönböztetni a Peugeot változattól. Az erőlködés szinte kézzel fogható.

Az új C1-es tetővonala és oldalai elárulják ugyan a szoros rokonságot a 108-assal, de az autó orra teljesen más fazonú. Míg a Peugeot már-már az utalomig konszolidált jelenség, addig a Citroennél láthatóan igyekeztek valami szokatlant összehozni. Az ovális fényszórók feletti második lámpa-szemöldökök ugyan határozottan arcot kölcsönöznek a járműnek. Az összképről mégsem az jutott az eszünkbe, hogy milyen kedves jelenség a C1, inkább csak döbbenten bámultuk az autót. Idővel nyilván megszokjuk majd a jelenséget, de a legkisebb Citroen inkább látszik ijesztő, mint vonzó jelenségnek.

Az autó műszaki szempontból tökéletesen azonos a 108-assal, ahogy a később bemutatkozó Toyota Aygóval is, hisz a három modell továbbra is ugyanazon a gyártósoron készül majd. Ugyanazok a háromhengeresek kerülnek a C1-be, mint testvéreibe: a Toyotától érkező ezres, illetve a PSA által fejlesztett 1,2 literes benzines. Dízel változat viszont ebből sem lesz, legalábbis kezdetben. Itt is felbukkan a nagyméretű vászontető, igaz, ezt a Citroen Airscape-nek hívja, míg a Peugeotnál TOP! a neve. A két francia változat közti eltérést az orr-részen túl elsősorban a színösszeállítással igyekeznek hangsúlyozni: a Citroen kívül és belül is élénkebb árnyalatokban érhető el.

Élőben először a Genfi Autószalonon láthatja majd a közönség a Citroen C1 második generációját, a két ikermodellel, a Peugeot 108-assal és a Toyota Aygóval együtt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.