Marad a jó öreg Audi V8-as

2014.02.28. 13:55

Ilyen luxust ma már nemigen engednek meg maguknak az autógyárak. A fogyasztáscsökkentés kényszere már a Ferrarit is elérte, így ott is felbukkant az első turbómotor, az Audi pedig már rég elkezdte a régi szívómotorok cseréjét a 4 literes, turbós V8-asra. A BMW és a Mercedes is ugyanezt az utat járja, de úgy hallani, az Audi egyelőre megtartja nagy fordulatszámú szívómotorját, ha másutt nem is, de a következő R8-asban biztosan.

Ma úgy néz ki, minden téren a turbós benzinmotoroké a jövő, de ezzel valamit mégis elveszítenek azok, akik az autózásban az élményt keresik. A turbómotorok ugyanis erősek, de az összes trükk ellenére sem reagálnak olyan közvetlenül a sofőr akaratára, mint a szívómotorok. A karakterük sem olyan kiszámítható, és a hangjuk is kevésbé agresszív. Ezért ragaszkodik hozzájuk a Ferrari és a Lamborghini, és valószínű, hogy ezért tartja meg saját sportos szívómotorját az Audi is, igaz, csak az R8-asban.

Ma sem az R8 az egyetlen modell, amelyben ezt a motort alkalmazzák: az RS4-esben és az RS5-ösben sem váltották le, annak ellenére, hogy a BMW M4-es már hathengeres turbómotorral készül, és valószínű, hogy az új Mercedes C osztály AMG változatába is valamilyen turbós motor kerül majd.