Volkswagen a Nissan Juke ellen?

2014.02.28. 11:26

A vázlatok alapján végre valami kevésbé sematikussal próbálkozik a Volkswagen. A T-Roc tanulmány a kis hobbiterepjárók legújabb divathullámának közepébe céloz, ahol most a Nissan Juke, a Peugeot 2008-as és a Renault Captur nyüzsög.

A Volkswagen már mutatott egy pici szabadidőautó-tanulmányt, a Taigunt, de a T-Roc egy kicsit nagyobb – egy alaposan megkurtított kompakt MQB padlólemez van alatta – és közel sem annyira konzervatív. Mintha szereztek volna egy hús-vér formatervező gyakornokot a sok forma-átméretezésre beállított számítógép mellé, és kiadták volna az utasítást, hogy most pedig csinálni kell valamit, ami a Nissan Juke-ot is veri. Ez a szegény ember meg túl sokat nézte a konkurenciát, így az autó elejére sikerült ugyanazokat a stíluselemeket ráfaragni, amik a Juke-ot egyedivé teszik. Mindez persze csak a mi képzeletünkben van így, de az tény, hogy a T-Roc a vázlatok alapján túlzottan is emlékeztet a Nissan modellre, ha mások is az arányai.

Az autó egyébként 4,18 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,5 méter magas, azaz pont félúton van a Taigun és a Tiguan között. Szintén szokatlan megoldás, legalábbis egyelőre, hogy a kölcsönvett formán csupán három ajtót vágtak, bár ha lesz is hasonló szériamodell, nem valószínű, hogy annál is megkockáztatnának egy ilyen lépést. A méreteihez képest meglehetősen súlyos, 1,42 tonnás autóba egyébként a szabvány Volkswagen alkatrészekből legóztak össze egy erőteljesebb hajtásláncot: 2 literes, 184 lóerős dízelmotort, hétfokozatú DSG váltót és Haldex kuplungos összkerék-hajtást kapott az autó. Így meglehetősen jól megy, és jól is fogyaszt: 6,9 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, a végsebessége 210 km/h, a gyári átlagfogyasztási érték 4,9 l/100 km, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 129 g/km.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a VW tervezi-e a sorozatgyártást, de ha tippelni kéne, azt mondanánk, egyelőre tesztelik a közönséget. Nyilván fontos megtudni, hogy mit szólnak egy ilyen, kevésbé szabványos formájú, sőt, VW mércével egyenesen forradalmi külsejű autóhoz, amely már csak négy évvel kullog az aktuális divatot megteremtő modell mögött.