Volkswagen a Nissan Juke ellen?

2014.02.28. 11:26

A vázlatok alapján végre valami kevésbé sematikussal próbálkozik a Volkswagen. A T-Roc tanulmány a kis hobbiterepjárók legújabb divathullámának közepébe céloz, ahol most a Nissan Juke, a Peugeot 2008-as és a Renault Captur nyüzsög.

A Volkswagen már mutatott egy pici szabadidőautó-tanulmányt, a Taigunt, de a T-Roc egy kicsit nagyobb – egy alaposan megkurtított kompakt MQB padlólemez van alatta – és közel sem annyira konzervatív. Mintha szereztek volna egy hús-vér formatervező gyakornokot a sok forma-átméretezésre beállított számítógép mellé, és kiadták volna az utasítást, hogy most pedig csinálni kell valamit, ami a Nissan Juke-ot is veri. Ez a szegény ember meg túl sokat nézte a konkurenciát, így az autó elejére sikerült ugyanazokat a stíluselemeket ráfaragni, amik a Juke-ot egyedivé teszik. Mindez persze csak a mi képzeletünkben van így, de az tény, hogy a T-Roc a vázlatok alapján túlzottan is emlékeztet a Nissan modellre, ha mások is az arányai.

Az autó egyébként 4,18 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,5 méter magas, azaz pont félúton van a Taigun és a Tiguan között. Szintén szokatlan megoldás, legalábbis egyelőre, hogy a kölcsönvett formán csupán három ajtót vágtak, bár ha lesz is hasonló szériamodell, nem valószínű, hogy annál is megkockáztatnának egy ilyen lépést. A méreteihez képest meglehetősen súlyos, 1,42 tonnás autóba egyébként a szabvány Volkswagen alkatrészekből legóztak össze egy erőteljesebb hajtásláncot: 2 literes, 184 lóerős dízelmotort, hétfokozatú DSG váltót és Haldex kuplungos összkerék-hajtást kapott az autó. Így meglehetősen jól megy, és jól is fogyaszt: 6,9 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, a végsebessége 210 km/h, a gyári átlagfogyasztási érték 4,9 l/100 km, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 129 g/km.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a VW tervezi-e a sorozatgyártást, de ha tippelni kéne, azt mondanánk, egyelőre tesztelik a közönséget. Nyilván fontos megtudni, hogy mit szólnak egy ilyen, kevésbé szabványos formájú, sőt, VW mércével egyenesen forradalmi külsejű autóhoz, amely már csak négy évvel kullog az aktuális divatot megteremtő modell mögött.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.