2014.03.03. 08:45

A Lexus sem marad érdekes újdonság nélkül Genfben. A Toyota luxusmárkája két új modellel jön Európába, köztük az RC F GT3 tanulmánnyal, amiben a Lexus pályaversenyautóját látjuk.

Az elmúlt hónapokban, amikor lassacskán megismertük az új RC F paramétereit, már sejteni lehetett, hogy a Lexus nem csupán egy élményautót lát a típusban. Amikor az M3-as BMW-t és a Mercedes C63 AMG-t mint lehagyott konkurenciát emlegették, nyilvánvaló volt, hogy az autóra érdemes a pályaversenyzésben építeni, még ha az ő profiljukhoz mindeddig ez nem is állt túl közel. Aztán most itt a GT3, egy izmosított ízig-vérig versenyautó, ami 540 lóerőt hoz ki az RC F eredetileg 455 lóerős ötliteres V8-asából. 1249 kilogrammos, 4,7 méter hosszú, kereken két méter széles és mindössze 1,27 méter magas – tökéletes adottságokkal bír a túraautós műfajhoz. A Lexusnál idén egy egész éves tesztidőszakkal hangolnának vele 2015-re, amikor a japán Super GT-sorozat mellett Európában is pályára küldik, konkrét terveik közt például a Nürburgringi 24 órás futam szerepel.

A Lexus persze nem teheti meg, hogy csak egy pályaautóval legyen ott Genfben, ezért a napokban induló szalonra időzítik az RC 350 F Sport bemutatóját is. Az RC 350 és az RC F közép pozícionált autó sem nélkülözi a vadabb idomokat, de 306 lóerős V6-osával egy jó kompromisszum a sportélményt kereső ügyfeleknek, akiknek ennyi elég az ésszerű közúti használathoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.