A német túraautó-bajnokság jelenleg két legerősebb gyártója, Audi és a BMW is bemutatta idei DTM-autóját Genfben.
A DTM elmúlt két éve leginkább az Audi és a BMW rivalizálásáról szólt. Különösen a tavalyi szezon, amikor a Mercedes csak távolról figyelte két konkurensét. Akkor szoros meccsben a BMW-é lett a konstruktőri cím, az egyéni bajnok viszont az audis Mike Rockenfeller lett. Előreláthatóan a hamarosan induló idei szezonban is e két márkáé lesz a főszerep.
A DTM szabályrendszere erősen kötött. A körülbelül ötszáz lóerős négyliteres V8-asokból nem igen tudnak már többet kihozni a fejlesztők, ezért az igazán nagy dolgok itt az aerodinamika terén dőlnek el. A bemutatók sorát a BMW kezdte, amely új autóval, az M4 DTM-mel indul idén. A bajorok két éve tértek vissza a sorozatba, debütáló évükben rögtön megnyerték az egyéni és a gyártói címet. Tavaly előbbiről lemaradtak, de az M3 utódától, a 4775 milliméter hosszú, versenyzővel együtt 1110 kilogrammos M4-estől sokat várnak. A sportigazgató, Jens Marquardt legalábbis nyugodt. Azt mondja, időben elkezdték az M4 tesztjeit, nem tartanak a váltástól.
Az Audi tavaly használt RS5-öt fejlesztette tovább. A változás leginkább a légbeömlők terén erős, de jelentős újítás még, hogy az autó megkapta az utcai változat méhsejtszerű hűtőrácsát. Nagy csodákra a szabályok határai miatt a mérnökök itt sem voltak képesek, de az átszerkesztett visszapillantó tükrökkel és az új oldalsó elemekkel egész sokat változott az RS5 megjelenése.
A német túraautó-bajnokság idei szezonja május 4-én kezdődik, egy hockenheimi futammal. A sorozat 1988 után idén végre újra ellátogat a Hungaroringre is: március 31-től április 3-ig hivatalos tesztet tartanak Mogyoródon, június első hétvégéjén pedig a szezon harmadik versenyét rendezik itt.