Így él túl a Bugatti

2014.03.26. 15:27 Módosítva: 2014.03.26. 15:27

A Bugattinál hamarosan elkészül az utolsó Veyron Super Sport is, és utána hosszú szünet következik, hisz egyelőre nem tervezték meg az utódmodellt. Ám a VW csoport csúcsmárkájánál is kell valami feladatot adni a dolgozóknak, míg nincs autóösszeszerelés, és a Bugattinál most meg is találták a megoldást.

A cég ugyanis hamarosan hivatalosan is bejelenti a Bugatti Certified programot, amely a jelenlegi Veyronok tulajdonosainak kínál teljes, szakszerű szervizprogramot, persze egy kisebb vagyonért. Ám a gyártó úgy okoskodik, hogy aki hajlandó volt kifizetni a sportkocsik egymillió euró feletti árát, az nyilván az állagmegóvásukra is hajlandó lesz költeni. Azt ígérik, a gyári programmal kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban tartják majd az autókat, amivel megőrizhetik, sőt, az évek előrehaladtával akár fokozhatják azok értékét.

A Veyronból eddig valamivel több, mint 400 példány készült, és ha lesz megrendelő, még készülhet néhány tucatnyi, de valószínű, hogy legkésőbb jövőre elkel az utolsó Super Sport is. Ezek után pedig viszonylag hosszú, akár négy-öt éves gyártási szünet várható, hisz a 16C Galibier gyártásáról lemondott a Bugatti, miután a közönség és a kritikusok egyöntetűen elutasították a hatalmas, de kevés ízléssel megtervezett szedán ötletét. Egy következő, a Veyronhoz hasonlóan alaposan megtervezett autó kifejlesztése pedig legalább fél évtized, még a mai műszaki színvonalon is.

Ha a Bugatti Certified program megfelelő érdeklődést vált ki, akkor a meglevő autók karbantartásával a Bugattikat gyártó kollektíva legalább önfenntartóvá válhat a gyártási szünet idejére, így a magasan képzett szakembereket nem kell elbocsátania vagy szabadságra küldenie a márka vezetésének.