Csodaszép a magyar BMW

2014.03.27. 17:02

A 60-as évek közepén, amikor a BMW még épp csak keresgélte későbbi helyét a piacon és az ehhez tartozó stílust, készítettek néhány, minimum megkérdőjelezhető esztétikumú autót. Ilyen volt az első modern középkategóriás BMW, a Neue Klasse kupé változata, amelyet 2000 CS néven forgalmaztak. Ezt a különös szerzetet öntötte mai formába Obendorfer Dávid, aki korábban a Renault 4-es és a Fiat 127-es modern átdolgozásaival hívta fel magára a figyelmet.

A magyar formatervező az aktuális 6-os BMW méreteit vette alapul, erre igazította rá a 2000 CS jellegztes vonásait, köztük a rágcsálófog-jellegű hűtőrácsot és a motorháztető pereméhez illeszkedő, üvegburás fényszórókat. Meglepő módon a korszerű átirat sokkal jobban működik, mint az eredeti, és nem is egyszerű megfejteni, hogy miért. Talán az övvonal kecses íve, az autó masszívabb kiállása, vagy a rövidebb túlnyúlások teszik, de egyértelműen szerencsésebb a CS Vintage fellépése.

Ami azonban igazán érdekessé teszi a tervet, az ugyanaz, amiért Obendorfer korábbi munkáira is felfigyeltünk: sokkal érdekesebb, karakteresebb az eredmény, mint amit a BMW tervezői megvalósítanak, méghozzá anélkül, hogy a végeredmény erőltetett lenne. A forma nem komplikált, mégis megkapó, karakteres, érdekes – ilyen autóból pedig egyre kevesebb akad a sorozatgyártású modellek között. Ha akadna is, nyilván elveszik a sok értekezlet, pénzügyi számítás és technológiai szükségszerűség között.