Motor nélkül 9 millió. Megéri?

2014.03.30. 06:59

Megkezdte első modelljének forgalmazását a Zenos. Az újonc brit sportkocsigyárat a Caterham korábbi vezetői alapították, ez pedig a szellemiségen is meglátszik. Persze nem koppintásról van szó, de a Zenos E10 a Caterhamek mellett leginkább az Ariel Atomra és a KTM X-Bow-ra hasonlít.

A vállalat január óta már rendeléseket is vesz fel az E10-re, most pedig bejelentették, hogy a tengerentúlon is hamarosan megkezdik a forgalmazást. Az első példányokat 2015-ben szállítják le a megrendelőknek, akiknek mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk. Az alapár ugyanis 39500 dollár (közel 9 millió forint), mely azonban még nem tartalmazza sem a motort, sem pedig a váltót.

A vevő kérésére persze segítenek a hiányzó alkatrészek beszerzésében. A sportkocsit eredetileg 200 lóerő körüli, kétliteres négyhengeres szívómotorral tervezték - ennek felára váltóval együtt ötezer dollár (1,1 millió forint). Az árat számos választható extrával (így például OZ felnikkel és módosított futóművel) még feljebb tornászhatjuk.

Bár még azt sem tudhatjuk, milyen fogadtatásban részesül a Zenos első modellje, a cég máris a folytatást tervezi. Az E11 kódjelű második típus egy 2016-ban érkező roadster lehet, míg 2018-ra az E12 kupét ígérik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.