2014.04.09. 06:12

Az Exalt azoknak az autóknak az egyike, amelyekkel a Peugeot-Citroen a Pekingi Autószalonra készül. Van néhány, de eddig ez a legígéretesebb: a formája olyan sportos jelenség, amilyet a Peugeot tervezőitől rég nem láthattunk.

A Peugeot bő egy évtized érzelemdús ámokfutás után mostanság inkább a Volkswagen unalmas egyen-formatervezési módszereit követi mostanság. Ám úgy tűnik, a Peugeotnál még akadnak életképes ötletek – legalábbis az Exalt tanulmány ezt mutatja. Az elképesztően alacsony építésű, sportos autó ugyan négyajtós, de így sem túlzás kupénak hívni - mégsem egy újabb Mercedes CLS utánérzés. Van benne valami a régebbi BMW-kből: az előre dőlő hűtőmaszk, az alacsony csík-fényszórók kétfelé osztott jellege, és az oldalablak-sor lecsapott alsó sarka hátul – mind egy picit hozzátesz ehhez az érzéshez. A hátsó sárvédő-szélesítések viszont mintha egy raliautóról származnának.

Az autóról persze még csak ezt az egy képet ismerjük, de a nagyrészt mattra csiszolt nyers fémszínű, hátul pedig vörös karosszéria az elmúlt évek talán legütősebb munkája a Peugeot formatervezőitől. Nem csodálkoznánk rajta, ha később ebben a stílusban igyekeznének megújítani a márka modelljeit – néhányan talán visszatalálnának az elvesztett vásárlók közül is.

Mivel tanulmányautóról van szó, a Peugeot az aktuális divatnak leginkább megfelelő, hibrid hajtást szereli a négyajtós kupéba – vagy legalábbis ezt mondják – amely időleges összkerék-hajtást, és 340 lóerő csúcsteljesítményt biztosít. Azt egyelőre nem tudni, hogy a rendszer mekkora állandó teljesítményt adhat le, azt viszont elárulták, hogy ezúttal benzinmotor hajtja az első kerekeket.

Az Exalt premierjét az Auto China kiállításon tartják, április 20-án, Pekingben.