Azt hitted, a LaFerrari a csúcs?

2014.04.18. 18:12

A Ferrari sportrészlegének vezetője, Antonello Coletta kedden azt nyilatkozta, hogy már dolgoznak a LaFerrari XX-en. Nem kellett hozzá két nap, és ha minden igaz, már le is fotózták a prototípust a Nürburgringen.

Még tíz éve sincs, hogy 2005-ben bemutatták az első XX-re végződő Ferrarit, az Enzo alapjaira épülő FXX-et. Az XX-ek jellemzően a Ferrari központjában karbantartott, utcai homoligizációval nem rendelkező, kizárólag versenypályán használható prototípusok, amelyeket kiemelt ügyfeleknek ajánlanak fel. A sorban második 599XX után most már biztos, hogy a LaFerrari XX lesz a következő.

Coletta nem csak ezt a hírt erősítette meg, hanem azt is elárulta, hogy nem nagyon számíthatunk a jelenlegi 963 lóerős összteljesítmény növekedésére, mert nagyon nehéz lenne tovább fokozni - meg legyünk őszinték, valószínűleg ez is bőven elég. Viszont a LaFerrari utcai futóműhangolását alaposan átdolgozzák a versenygumikhoz és úgy általában a pályahasználathoz, valamint az összes többi területen számíthatunk módosításokra. Így valószínű, hogy a LaFerrari XX valamivel könnyebb lesz, esetleg még hatékonyabbá teszik az aerodinamikáját, valamint az elektronikát is feltehetően átdolgozzák, hogy még gyorsabban körbeérjen a világ tetszőleges versenypályáján.

Ezekkel az információkkal egybevágnak a kémfotók, amelyeket a napokban készítettek a Nürburgringen egy meztelen LaFerrariról, amelyet belterjesek szerint több gumiszettel is teszteltek, szédületes 6:35-ös legjobb köridővel. Ha ez valóban az XX egyik prototípusa volna, az azt jelentené, hogy a Pagani Zonda R 2010-es 6:47,50-es idejét vastagon veri a szériaautóból átalakított gépek kategóriájában.

Fotók: carscoops.com