2014.04.21. 14:50

Úgy fest, a Citroen két crossoverrel veszi célba hamarosan a kínai piacot. A DS 6WR után itt a C-XR, egy bazáribb városi terepjáró-tanulmány. Ezt is a Pekingi Autószalonon mutatják be a franciák.

A DS 6WR-rel a Citroen ügyesen csomagolja Kínának a luxust. Az ország valamelyest még mindig szűz piac, így aki most jó érzékkel pozícionálja be magát, hosszú távon nagyot szakíthat. A Citroen azt sugallja, a DS maga a színtiszta európai luxus. A 6WR esetén már logóként sincs ott a Citroen, a felső-középosztály pedig valószínű ráharap majd a trükkre. Az ilyen húzásokkal relatív kis eladás mellett is nagy hasznot hajthatnak be, de a PSA sem teheti meg, hogy ne foglalkozzon a tömegpiaccal. Az ő tömegpiacos SUV-jük pedig a C-XR lehet, amit a helyi Dongfeng Motor Grouppal közösen fejlesztettek.

A C-XR egyelőre csak tanulmány, de azt mondják, a sorozatgyártásig már nem változik látványosan. Valószínű megmarad a krómozott hűtőrácsa, ahogy a kipufogó végekről sem tűnik majd el a króm. Megjelenésében és kialakításában első sorban a kínai igényeknek akar megfelelni, tengelytávja például a szegmensben kimagaslóan hosszúnak mondható, 2,65 méteres. Ez különösen a hátul ülőknek kedvező, ami a kínai piacon nagy előny.

            A C-XR a Pekingi Autószalonon
 
 
 
 
 
 
A C-XR a Pekingi Autószalonon

Nem kizárt, hogy a C-XR már az év végén kapható lesz, 2015-re azonban egész biztosan forgalmazzák majd. A kínaiak a célközönség, de talán majd Európába is jut belőle.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.