A Daciára támad a Fiat

2014.05.08. 06:13

Kiderült, hogy mit is tervez a következő négy évre a Fiat-Chrysler. A cél az eladások növelése, és úgy tűnik, a cégvezetés össze is szögelt egy tervet, amellyel ezt elérhetik.

A vállalat nincs igazán jó helyzetben, hisz a Chrysler felvásárlása jelentős adósságokat hozott, és az összeg az új négyéves terv kivitelezése közben növekedni is fog, viszont a növekedéshez új modellek kellenek, nem is egy. Így a Fiatnak mintegy 10 milliárd dolláros adósságot kell majd törlesztenie, viszont ebbe belefér a kínálat megújítása.

A Fiat márka Európában nincs igazán jó bőrben, de úgy néz ki, új modellekkel megpróbálják visszaszerezni elveszett piaci helyzetüket. Ennek érdekében kétfelé választják a kínálatot: az 500-as és változatai maradnak afféle félprémium modellek, viszonylag magas árakkal, és ennek köszönhetően jó haszonkulccsal. Ezen felül várható egy rétegmodell is – a találgatások szerint ez a Barchetta roadster utódja lesz, a Mazda MX-5 műszaki alapjain. Ugyanakkor kialakítanak egy olcsóbb Fiat személyautó-sorozatot is, ide tartozik majd a Punto, a Fiat Qubo utódja, a Panda, illetve többféle kompakt modell, amelyek árban állítólag felvehetik majd a versenyt a Dacia típusokkal. Érdekes módon egyelőre marad a kínálatban a Freemont, a Dodge Journey szabadidő-autó Európában kínált változata. Úgy tűnik, ez a modell megtalálta a maga közönségét kedvező ár-érték arányának köszönhetően.

Érdekes, hogy a Fiat márkától Európában csak az eladások fenntartását várják: a tervekben a tavalyi 700 ezer autós szint szerepel 2018-ra is. Ugyanakkor Ázsiában – elsősorban Kínában – 70 ezerről 300 ezerre, Észak-Amerikában 50 ezerről 100 ezerre, Latin-Amerikában 700-ról 800 ezerre szeretnék növelni az eladásokat a következő négy évben. Ezzel összességében 1,5 millió helyett 1,9 millióra növekedne a Fiat márkájú személyautók eladása világszerte, amivel a tervezett forgalomnak mintegy a harmadát tenné ki a márka. Ez nem tűnik valami ambiciózus tervnek, de a vállalatcsoport nem is a Fiat márkára koncentrál, helyette az Alfa Romeo, a Jeep és a Chrysler márkákkal szeretnének csodát művelni.

Az is kiderült, hogy a Lancia márkát valóban beszántja a Fiat Olaszországon kívül, és ott is csak néhány típus marad, miután az átcímkézett Chrysler típusokkal randán megbuktak Európában.