A Hyundai i10 leszerepelt, a C osztály jól vizsgázott a törésteszten

2014.05.14. 16:17

A Hyundai i10 elmaradt a konkurensektől, a Mercedes C osztály viszont könnyen hozta az öt csillagot az Euro NCAP utolsó fordulójában.

A Volkswagen Up! és a Škoda Citigo öt csillaga után csalódást keltő lehet a Hyundai számára, hogy városi kisautójuk négy csillaggal zárt az Euro NCAP töréstesztjén. Ennyit szedett össze tavaly az Opel Adam és a Mitsubishi Space Star is. Az i10 több konkurensétől elmaradt ami az utasbiztonságot illeti, az elöl ülők védelmére például csak 79 százalékot kapott, szemben a a Citigo és az Up! 89 százalékával. A gyermekvédelemnél hozta a kategóriában standardnak mondható nyolcvan százalékot, a biztonsági aszisztensek terén viszont nagyon leszerepelt. Az i10 nagy erőssége a gyalogosvédelem, 71 százalékos eredményével magasan veri a kisautók sorát.

Az i10 mellett az új C osztály is sorra került a törésteszten. A négyajtós szedán egyetlen gyengéje az oldalütközés oszloppal, ahol a mellkas környékén jeleztek problémát a próbabábuk. Minden más téren hozta a prémiumoktól elvárható értékeket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.