Hiába várjuk a Mercedes kisautóját?

2014.05.19. 15:00

Maga a Daimler AG. vezérigazgatója, Dieter Zetsche beszélt a kis Mercedesszel kapcsolatos tervek alakulásáról – pontosabban arról, miért döntöttek úgy, hogy meg sem próbálkoznak a B szegmensben.

„Hosszan tartó vitánk volt róla cégen belül, hogy terjeszkedjen-e a Mercedes a B szegmensbe, és végül úgy döntöttünk, hogy ez nem fog megtörténni. Ugyanakkor azt a lehetőséget még vizsgáljuk, hogy a Smart belépjen-e a kategóriába.” Ez annyit jelent, hogy az A osztálynál egyelőre nem lesz kisebb Mercedes, viszont elképzelhető, hogy a Smart egy, a most fejlesztés alatt álló Forfournál is nagyobb típus fejlesztésébe fogna.

A Mercedes A osztály első generációja még a B szegmenshez tartozott, de két generációváltás után most már egy számmal nagyobb, az Audi A3 és a BMW 1-es sorozat közvetlen vetélytársa. Ugyanakkor a BMW a Minivel, az Audi pedig az A1-essel versenyzik a luxus-kisautót vásárlók pénzéért, miközben a Mercedes ebben a szegmensben nem kínál semmit. És ez egy darabig így is marad, mivel az új Smart Forfour az A szegmens – az igazi városi törpék – mezőnyét erősíti majd.

Azt persze csak a Mercedes vezetése mérheti fel, hogy egy új, B szegmensbeli modell kifejlesztése beleférne-e a költségvetésükbe. Az A, B, CLA és GLA osztályokat magában foglaló fronthajtású modellcsalád kifejesztése ugyanis hatalmas költséggel járt, és bár úgy néz ki, a legtöbb változat sikeres, még évekbe telik, mire az elköltött összeg megtérül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.