Eljött a BMW X6, másodszor is

2014.06.06. 15:20

Már a tegnap kiszivárgott sajtófotók alapján sejteni lehetett, hogy már nem kell sokat várni a hivatalos premierre. Meg is történt, legalábbis a virtuális térben: az új X6-osnak nemigen maradtak titkai.

A második generáció, ha minimálisan is, de minden irányban nagyobb lett, mint az elődje. 3,2 centivel hosszabb, 0,6 centivel szélesebb és 3,3 centivel magasabb lett. Ez elsősoban nyilván az új formatervnek köszönhető, és a változatlan tengelytáv alapján arra lehet számítani, hogy az utastér helykínálatába nem is szól bele érdemben. A 4,9 méteres és 2,933 méteres tengelytávú óriás persze így sem szűkös, sőt, a csomagtér térfogatát is megnövelték: már 580 liter fér bele alaphelyzetben, és 1525 liter lehajtott hátsó ülésekkel. Az autó tömege viszont csökkent, ha nem is számottevő mértében: az alapkivitelnél a különbség csupán tíz kilogramm, de egyes változatoknál akár a 25 kilót is elérheti.

Ami az autó külsejét illeti, igazodik a BMW X5 aktuális stílusához. Több határozott él, valamivel kevésbé letisztult vonalak, néhány különös részlet – amilyenek a hátsó kerékjáratok feletti ívek – de mindezt nagyrészt már ismerjük az X5-ös aktuális generációjáról, így nem valami meglepő. Valahogy az az érzésünk, az előző generáció erőteljesebb karakterű volt, bár ez sem egyértelmű, hisz az első X6 kategóriát teremtett, így általában is több figyelmet kapott, mint ez a modell, amely már csak a bevállt receptet követi, aktualizált formával és műszaki tartalommal.

A BMW természetesen itt is a már jól ismert szabvány hajtáselemeit használja. Első körben három változatot dobnak piacra, ezek közül kettőbe 3 literes hathengeres dízelmotor kerül, de míg az egyik egy, addig a másik három turbófeltöltővel készül. A harmadik a jól ismert 4,4 literes, dupla turbós V8-as benzinmotorral érkezik. A bemutatót követően azonban még legalább három újabb motorváltozat várható: a benzines hathengeres alapmodell, egy közepes teljesítményű hathengeres dízel és persze az X6M kivitel bőven 550 lóerő feletti teljesítménnyel.

A kezdő változatok közül az xDrive 30d a legszerényebb, de ezt is 258 lóerő és 560 Nm csúcsnyomaték mozgatja, állandó összkerék-hajtással. Így már ez is szinte feleslegesen gyors, 6,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 230 km/h. A háromturbós M50d persze még sokkal gyorsabb, hisz 381 lóerős és 740 Nm csúcsnyomatékú motor dolgozik benne: itt a gyorsulási idő százig 5,2 másodperc, a végsebességet pedig már elektronikusan korlátozzák 250 km/h-ra. A leggyorsabb változat mégsem ez lesz, hanem a benzines xDrive 50i, amely akár 4,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t.

Bár az efféle modellek elsődleges piaca Észak-Amerika, a BMW mégis úgy döntött, hogy Moszkvában állítja ki először a típust, augusztus utolsó napjaiban, és forgalmazni is Európában kezdik elsőként az új X6-ost, a gyáriak ígéretei szerint még az idén decemberben. Észak-Amerikában és a többi nagy piacon azonban jövőre tolódik a piaci bevezetés, valószínűleg azért, mert a benzines alapváltozat gyártása csak akkor indul.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.