Hazudott volna a Mercedes?
Az amerikai Car and Driver magazin hibrid és elektromos autókat tesztelt – egyebek közt lemérték a légellenállásukat is. A Mercedes CLA-t azért küldték a szélcsatornába a többi autóval együtt, mert a gyári adatok alapján ez ma a legkisebb légellenállású nagy sorozatban gyártott autó, persze nem számítva az olyan, néhány példányban készülő járműveket, mint a VW XL1. A teszt azonban azt mutatta, hogy a Mercedes nem tudja azt, amit ígér.
A Mercedes állítása szerint a CLA légellenállási tényezője 0,23, sőt, a CLA 180 CDI Blueefficiency kivitelénél az érték 0,22. Korábban ezen a téren a Tesla Model S volt a rekorder, 0,24-es értékkel. A Car and Driver szélcsatorna-tesztjének eredményei azonban azt mutatták, hogy a Mercedes CLA – itt konkrétan a 250-es változatról volt szó – légellenállási szempontból nem csak Teslánál rosszabb, de a Toyota Priusnál (0,26) és a Chevrolet Voltnál (0,28) is, hisz a német négyajtós esetében 0,3-as értéket mértek 0,23-as helyett. Csak a Nissan Leaf aerodinamikai hatékonysága bizonyult gyengének, 0,32-es értékkel.
A Car and Driver tesztjében az az érdekes, hogy nem nevezték meg a szélcsatornát, ahol a méréseket végezték, de az elgondolkodtató, hogy miért csak a Mercedes mutatott sokkal gyengébb eredményeket, mint amit a gyáriak megadtak. Persze nem kizárt, hogy az újság által felkért szakértők hibáztak – egyelőre nem tudni. De az az érzésünk, ez még messze nem lefutott ügy, a Mercedes nyilván reagál majd.