2014.06.15. 17:45

Az ATS (Automobili Turismo e Sport) nem tartozik éppen a legismertebb sportkocsigyártók közé – igaz, a hatvanas években a Forma-1-ben is rajthoz álltak. A márkát megszűnése után közel öt évtizeddel, 2012-ben támasztották fel poraiból, akkor rögtön két modellel, a Sport 1000-rel, valamint a 2500GT-vel rukkoltak elő. Ezeket a 300 Leggera követte.

Most éppen a Sport 1000-est vették legújabb munkájuk alapjául, csak éppen elhagyták az ezrest a típusjelzésből, és számos kisebb módosítást elvégeztek az autón. Az ATS Sport igazán könnyűre sikerült, mindössze 470 kilogrammos súlyának tizedét teszi ki az acélváz és a FIA szabványának megfelelő bukócső. A futómű alkatrészeit az Öhlinstől szerezték be, míg a fékeket a Tarox szállította.

Az autóba tulajdonképpen bármely négyhengeres sportmotor blokkját be tudják építeni. A gyáriak a Suzuki Hayabusa 1300 köbcentisét kedvelik leginkább, mely 185 és 255 lóerő közötti teljesítményszintekkel elérhető az ATS Sporthoz. Kérésre a General Motors 1,6-os, 210 lovas turbómotorját is beszerelik. A Hayabusa-motoros változat 2,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 250 km/h körüli.

Az ATS Sport egyébként egyáltalán nem olcsó: ha valaki a készre szerelt változatot vinné haza, 60 ezer dollárt, azaz13,5 millió forintot kell kicsengetnie. Motor nélkül kicsivel olcsóbb, 45 ezer dollár (10 millió forint) az ára. Bár alapvetően versenypályára készült, bizonyos országokban akár utcán is vezethető az olasz méregzsák.