Egy Renault a leggyorsabb fronthajtású

2014.06.16. 16:17

Új versenyszám kezd kialakulni az autógyárak között. Míg néhány éve a sportkocsik nürburgringi köridejét méricskélték össze – a Porsche és a Nissan rondán össze is különbözött, hogy a 911 Turbo, vagy a GT-R-e a gyorsabb – most ugyanilyen licitálás kezd kialakulni a fronthajtású sportkompaktok között.

A Seat nyitotta a sort márciusban, azzal, hogy nyolc perc alá vitte a köridőt a Leon Cupra 280-assal. Egész pontosan 7'58,44”-es időt futottak a 280 lóerős géppel, vagy 10 másodperccel jobbat mint a Mégane RS Trophy három évvel korábban. A Renault nagyon gyorsan változott: nekik is van azóta erősebb Mégane RS változatuk, a 275 Trophy-R, kupás futóművel, és a kétliteres turbómotor 275 lóerős változatával. Papíron ugyan öt lóerővel gyengébb a Leonnál, de ebben is van önzáró differenciálmű és kőkemény sportfutómű, a tömege pedig 100 kilogrammal kevesebb, mint az R jelzés nélküli 275 Trophy kiviteleké. Ezzel 7'54”36-os időt értek el, majdnem négy másodpercet verve a spanyolokra.

Ezek a változatok persze szinte teljesen alkalmatlanok a hétköznapi használatra. A sportfutómű, az értelmetlenül erős motor, a több helyen merevített karosszéria és a mély kagylóülések, amelyek menet közben nagyszerűen tartanak, de a ki- és beszállást igen körülményessé teszik, inkább pályán használatos örömautókká teszik ezeket a modelleket, amelyekkel az egyszerűség kedvéért lábon ki lehet menni a pályanapra.

A kérdés persze az, hogy a konkurencia megpróbál-e beszálni a Seat és a Renault versengésébe. Vannak bőven, hisz ma már szinte minden gyártó kínál valamiféle sportos, fronthajtású háromajtóst, erős, könnyen tuningolható turbómotorral.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.